با افزایش شهرک‌های صنعتی در شهرستان ری زمینه جذب سرمایه گذاران خارجی و فرصت‌های اقتصادی در دوره پسا تحریم به وجود می‌آید.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شهرستان ری از محدود شهرستان‌های کشور است که دارای ظرفیت‌های گردشگری، مذهبی و جاذبه‌های اقتصادی، صنعتی و کشاورزی است.

وجود راه‌های زمینی، فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)، زمین‌های کشاورزی و صنایع تولیدی این شهرستان را در جایگاه‌ ممتازی قرار داده است.

ایران با برخوردی از قابلیت‌های اقتصادی فراوان، دسترسی به بازارهای منطقه‌ای و همچنین ظرفیت‌های علمی، مستعد سرمایه گذاری خارجی است که  در این بین شهر ری با داشتن ظرفیت بالا در بخش سنگ، کشاورزی، تصفیه آب، صنایع پتروشیمی، صنایع دارای فناوری پیشرفته، صنایع معدنی همچون طلا و مس و صنایع چوبی قابلیت‌های صنعتی را در بخش سرمایه گذاری دارد.

با وجود نخستین کارخانه تولید سیمان با قدمت 65 سال در شهر ری، 5000 واحد صنعتی در این شهرستان فعالیت می‌کنند، همچنین ایجاد شهرک‌های صنعتی پوشاک به عنوان یکی از فرصت‌های پیش روی اقتصادی برای توسعه شهرستان‌ ری محسوب می‌شود.

حسین هاشمی استاندار تهران در این باره می‌گوید: تلاش می‌شود با جذب سرمایه گذران خارجی در دوره پسا تحریم به خصوص در شرکت‌های صنعتی اطراف شهرستان ری شتاب بیشتری به رشد صنعتی و اقتصادی این شهرستان بدهیم.

یکی از تحولات شهرستان‌ ری پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید وحدت سیاسی آن است که امروزه در سایه وحدت جریان‌ها و تفکرات سیاسی شاهد رشد روز افزون این شهرستان در زمینه‌های مختلف هستیم.

رشد و توسعه جایگاه مذهبی و فرهنگی شهر ری توسط آستان مقدس حضرت عبدالعظیم در حال انجام و خدمات مذهبی و توریستی خوبی به زائران و مسافران آن ارائه می‌شود.

امید است در شهر ری به عنوان قبله تهران که دارای ارزش معنوی و زیارتی خاصی است با انجام پروژه‌های عمرانی به خصوص بعد از اجرایی شدن برجام به پیشرفت و رشد مناسب اقتصادی دست یابیم. و همچنین بتوانیم سرمایه‌های تولید کنندگان و سرمایه داران خارجی در داخل کشور را برای رونق و گسترش چرخه اقتصادی کشور جذب کنیم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار