وزیر حمل و نقل نقل آمریکا دوشنبه اعلام کرد هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا باید ثبت شوند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، آنتونی فاکس، وزیر حمل و نقل آمریکا تصریح کرد پهپادهایی که بین 250 گرم تا 55 کیلوگرم وزن دارند (محدوده وزن پهپادهای غیرنظامی) مشمول این تدبیر خواهند شد. آغاز این تدبیر برای بیست ویک دسامبر پیش بینی شده است.

سازمان فدرال هواپیمایی کشوری آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد مالکان پهپادها که باید دست کم 13 سال داشته باشند باید نام،‌ نشانی پستی و نشانی ایمیل خود را به مقامات فدرال اعلام کنند.

در مقابل، ‌یک شماره شناسایی که باید بر روی دستگاه آنان الصاق شود ،‌به آنان تحویل داده خواهد شد.
هزینه نام نویسی در طول 30 روز نخست رایگان خواهد بود و سپس به پنج دلار بالغ خواهد شد.

این تدبیر درپی درخواست های گروهی از کارشناسان اتخاذ می شود که ثبت این هواپیماهای کنترل از راه دور را در نوامبر 2015 توصیه کرده بودند.

پروازهای پهپادهای ناشناس نگرانی هایی را در آمریکا به وجود آورده است. سازمان فدرال هواپیمایی کشوری آمریکا به ویژه درباره برخورد یک پهپاد با یک هواپیمای تجاری در حال بلند شدن یا نشستن نگران است.

آنتونی فاکس هشدار داد: نباید اشتباه کرد، علاقه مندان به هواپیماهای بدون سرنشین هوانورد هستند و به این سبب مسئولیت های زیادی دارند.

هرچند براساس قوانین آمریکا ممنوع است، پروازهای هواپیماهای کنترل از راه دور بیش از ارتفاع 120 متری یا بر فراز املاک خصوصی در آمریکا افزایش می یابد.

مایکل هورتا مدیر سازمان فدرال هواپیمایی کشوری آمریکا توضیح داد: ثبت این کاربران جدید حریم هوایی به ما امکان خواهد داد آنان را پیش از پرواز آموزش دهیم تا آنان مقررات حریم هوایی را به خوبی بشناسند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار