با پیدا شدن لاشه یک قلاده سیاه گوش در فریدونشهر، وجود این گونه گربه سان کمیاب در استان اصفهان به اثبات رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مسئول دفتر حفاظت محیط زیست فریدونشهر علت مرگ این سیاه گوش کشف شده را کهولت سن دانست و گفت: از بین رفتن زیستگاه و اکوسیستم آن از جمله استفاده از سموم در مرگ این جانور کمیاب نیز موثر بوده است.

محمد میکلانی اهمیت این کشف را وجود هشت گونه گربه سانان در استان اصفهان دانست و افزود:از میان هشت گونه گربه سان تاکنون شش گونه دیده و ثبت شده بود که با کشف لاشه این سیاه گوش، وجود هفتمین گربه سان هم در استان اصفهان به اثبات رسید.

وی گفت: گربه جنگلی تنها گونه باقی مانده از گربه سانانی است که در استان اصفهان وجود دارد ولی تاکنون وجودش به اثبات نرسیده و پیش بینی می‌شود زیستگاه این گونه گربه سان نیز در شهرستان فریدونشهر باشد.

مسئول دفتر حفاظت محیط زیست فریدونشهربیان کرد: تاکنون گونه‌های یوزپلنگ ایرانی، پلنگ، کاراکال، گربه وحشی، گربه شنی، گربه پالاس و سیاه گوش در استان اصفهان دیده شده‌ و وجودشان به اثبات رسیدهاست.

سیاه گوش ظاهر و رنگی شبیه به یوزپلنگ ایرانی دارد با این تفاوت که انتهای گوش‌های آن، موهای سیخ مشکی رنگ دارد. سیاه گوش جُثه و دمی کوتاه تر از یوز داشته و ترکیب چشمانش با یوز متفاوت است و یک گونه در معرض انقراض است که جزء جانوران حفاظت شده محسوب می شود.



انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.