حجت الاسلام صفایی معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل زندان‌های استان قم گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به بانوان زندانی در این استان ارائه می گردد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از در زندان‌ها، کارگاه‌های آموزشی و تولیدی برای بانوان زندانی برگزار می‌شود، که همزمان با برگزاری کلاس‌های آموزشی، محصولات تولیدی هم به فروش می‌رسد و زمینه اشتغال بانوان زندانی در زندان و همچنین پس از آزادی از زندان فراهم می‌شود

حجت الاسلام صفایی معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل زندان های استان قم بیان کرد: آموزش انواع عروسک‌های تزئینی در بند بانوان منجر به تولید و فروش این محصولات شده است و دستمزد حاصل از فروش نیز به صورت کامل به زندانیان پرداخت می‌شود.

وی افزود: برگزاری کارگاه تولیدی کیف و چرم، کارگاه قالی بافی، کارگاه خیاطی، کش بافی، مونتاژ دمپایی، صنایع دستی، کانوا بافی و غیره از دیگر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ارائه شده در زندان‌ها به زنان زندانی است.

در پایان خاطر نشان کرد: وام خوداشتغالی به صورت قرض الحسنه از پنج میلیون تا ۲۰ میلیون تومان توسط مرکز مراقبت بعد از خروج به زندانیان پس از آزادی اعطا می‌شود که خانم‌هایی که دارای گواهینامه فنی و حرفه‌ای هستند در اولویت دریافت وام قرار دارند.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.