یک کارشناس تغذیه با بیان اینکه پیشگیری ازسرماخوردگی مهم‍تر و آسان‌تر از درمان آن است، گفت: با مصرف روزانه منابع ویتامین C می‌توان تا حدی از این بیماری پیشگیری کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛نیلوفر حیدری گفت:افراد باید هنگام سرما خوردگی از مصرف غذاهای خیلی سرد، سرخ شده و پرچرب اجتناب کنند.

کارشناس تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار کرد:مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان در تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار موثر هستند وآنتی اکسیدان‌ها در سبزی‌ها و میوه‌ها وجود دارند و در صدر این گروه گوجه فرنگی ، لوبیا قرمز ، کلم بروکلی ، هویج و سیب قرمز قرار دارند .

وی افزود: همچنین استفاده از منابع غذایی ویتامین A کمک می‌کندافراد کمتر دچار عفونت‌های تنفسی بشوندکه از منابع غذایی خوب این گروه تخم مرغ، لبنیات و سبزیجاتی مانند هویج و اسفناج را می‌توان نام برد.

حیدری با اشاره به لزوم مصرف روزانه 2 تا 3 واحد میوه همراه با 2 واحد سبزی، مصرف سوپ سبزیجات و یا آش‌های محلی را نیز برای پیشگیری و کوتاه کردن دوره سرماخوردگی ضروری دانست.

وی مصرف روزانه سیر و پیاز خام را نیز با توجه به خواص ضد ویروسی و ضد میکروبی آنها برای بیماران مفید دانست و از آنها خواست با استفاده از آب ولرم،خشکی مخا ط‌ها را برطرف کنند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف

برچسب ها: کرمانشاه ، درمان ، آسانتر ، بهتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.