استاندار اردبیل گفت: با راه‌اندازی صنایع تبدیلی می توانیم روند صادرات محصولات کشاورزی در اردبیل را افزایش دهیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ مجید خدابخش افزود: استان اردبیل ظرفیت‌های بسیار عظیمی در بخش کشاورزی دارد که باید با راه‌اندازی صنایع تبدیلی بتوانیم از بسته‌بندی مناسب و استاندارد این محصولات گام برداریم تا روند صادرات محصولات کشاورزی در اردبیل را افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از راهکارهای توسعه صادرات محصولات کشاورزی استانداردسازی مناسب و بسته‌بندی مدرن است، گفت: باید با جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در راستای ایجاد صنایع تبدیل و بسته بندی محصولات کشاورزی گام برداریم.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه کشورهای هدف صادرات استان اردبیل، یکی از مولفه‌هایشان برای واردات محصولات، بسته‌بندی شیک و استاندارد است، تصریح کرد: باید در این راستا متناسب با نیاز بازارهای هدف، محصولات مطابق با شرایط روز به صورت استاندارد به کشورهای هدف صادر شود.

وی گفت: هم اکنون کشور روسیه مقصد بسیار مهمی برای صادرات محصولات کشاورزی استان اردبیل محسوب می‌شود، و باید از این فرصت به دست آمده برای رونق صادرات محصولات کشاوزی استان اردبیل استفاده کنیم که این امر نیازمند برنامه‌ریزی منسجم و دقیق است.

خدابخش در ادامه اظهار داشت: برنامه‌ریزی برای نیاز بازار روسیه به محصولات کشاورزی در اردبیل انجام شده و ما تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا از موقعیت طلایی به دست آمده در راستای توسعه محصولات کشاورزی استفاده کنیم.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.