عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: یکی از واقعیت‌های مسلم امروز سیاست جهانی که برای آمریکا آزاردهنده است، ورود ایران به دوران نظم‌بخشی جهانی است.

آشوری تازیانی: ورود ایران به نظم بخشی  جهانی برای آمریکا و متحدانش آزار دهنده است.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "محمد آشوری تازیانی" عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در صحن علنی اظهار داشت: ‌یکی از واقعیت‌های مسلم امروز سیاست جهانی و روابط بین‌الملل که برای آمریکا و متحدانش آزاردهنده است ورود ایران به دوران نظم بخشی جهانی است.

وی ادامه داد: امام راحل در قالب اندیشه سیاسی الهی، گفتمانی را به جهان عرضه کرد که نه تنها سلطنت، استبداد و نظام ارباب رعیتی را از چهره ایران ربود بلکه مردم را در مسند قدرت نشانید.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی و خمیر ادامه داد: مدیریت مؤلفه‌هایی چون وفاداری به انقلاب در داخل و خارج از کشور درخشش فرهنگ آزادگی با استمرار فرهنگ شهادت، جهش توان دفاعی از سطح کلاسیک به راهبردی و تعمیق پایه‌های دفاع بازدارندگی از مؤلفه‌های حضور ایران در این نظم بخشی می‌باشند.

وی گفت: رشد و بالندگی مهارت‌های امنیت ملی و گفتمان مردم محور در بستر الگوی توسعه توسط زعامت رهبری انقلاب در حال نظم دادن به ایران در حوزه جهانی است و این‌ها قدرت‌های سلطه را در مقابله با انقلاب اسلامی ناکام و توطئه‌هایشان را خنثی کرده است.

آشوری تازیانی با اشاره به ثمرات ارتقای جایگاه ایران در عرصه جهانی تأکید کرد: ارتقای جایگاه ایران در سیاست جهانی و پذیرش نقش کشورمان در تحولات منطقه بعنوان بازیگری قدرتمند و نیز عدول تمامیت طلبان جهانی از پروژه تغییر نظام و تن دادن به حضور ایران در نشست‌های حساس بین‌المللی و قبول صلاحیت ‌آن از نتایج مدیریت تثبیت و نظم دهی به شعار نفوذ انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به ناکامی آمریکا و هم‌پیمانان منطقه‌ای‌اش افزود: آمریکا و متحدانش در شکست جبهه مقاومت با شیوه‌ها و روش‌هایی سخت و با استفاده از جنگ نرم برای تضعیف جایگاه ایران به میدان آمده‌اند تا قدرت و اقتدار ملی ‌ما را مهار و زمینه تبدیل شدن به یک الگوی مناسب در خاورمیانه را از بین ببرند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی با اشاره به جریانات تروریستی در منطقه اظهار داشت: از سوی دیگر اقدامات تروریستی در قالب شکل دادن به جریان‌هایی مانند داعش درقالب دولت‌های اخلال‌گر و ایجاد حاشیه امن برای آنها و نیز نشان دادن چراغ سبز جهت ایجاد اخلال در کشورها بعنوان یک ابزار فشار برای اسلام هراسی و شیعه هراسی و مقابله با برنامه هسته‌ای ایران از سوی آمریکا و متحدانش می‌باشد.

وی افزود: اقدامات مذکور آمریکا همانند قطعات پازلی بهم پیوسته است که در جهت سیاست‌های منطقه‌ای کاخ سفید و مقابله با نفوذ انقلاب اسلامی قابل ارزیابی است.

نماینده مردم بندرعباس با اشاره به نزدیک شدن پرونده هسته‌ای ایران به مرحله حساس افزود: انتخاب رویکرد هوشمندانه و مدبرانه مبتنی بر حفظ منافع ملی و تلاش دولت و تیم هسته‌ای ما را در معرض آزمون دیگری قرار داده است که باید با دقت و نظارت حرفه‌ای بر اجرای برجام از حقوق خویش صیانت نماییم.

این نماینده مجلس با اشاره به نقش بی‌بدیل و پررنگ رهبری انقلاب در حفاظت از دستاوردهای جمهوری اسلامی گفت: رهبری بعنوان دیده‌بان نظام و انقلاب با تعیین الزامات و راهبردها در راستای تقویت و بسترسازی انسجام ملی اقدامی حکمت‌آموز را صورت دادند بعلاوه بررسی برجام با حضور موافقان و مخالفان در مجلس نیز مهر باطلی در ویترین بود که مردم سالاری را در کشور نفی می‌کرد.

وی خطاب به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادامه داد: به شورای حکام توصیه می‌کنیم که با دقت نظر و واقع بینی و بدون تأثیرپذیری از لابی‌های صهیونیست به مسئولیت خویش در قبال خاتمه دادن به پرونده پی ام دی ایران اقدام نمایند.

آشوری تازیانی در بخش دیگری اظهار داشت: امروز از عقلانیت به دور است که جریان یا افرادی داعیه دلسوزتر از اتاق فرمان انقلاب را داشته باشند که فرمانده اصلی آن ولی فقیه است لذا نتیجه سبقت از رهبری جز هلاکت چیز دیگری نبوده و از سوی دیگر غفلت و خودباختگی در مقابل نفوذ دشمنان نیز به همان میزان مخرب است.

وی گفت: با ادعا هیچ قله‌ای از افتخارات فتح نخواهد شد لذا همراه فرایند نظم دادن به انقلاب فهم نیاز به اقدامات راهبردی نیز یک ضرورت است.

آشوری تازیانی در بخش دوم اظهارات خود با اشاره به مشکلات حوزه‌های انتخابیه افزود: هرمزگان با تمام ظرفیت‌ها از چند مورد رنج می‌برد.

وی ادامه داد: مجاورت با خلیج فارس و دریای عمان و سلطه بر تنگه استراتژیک هرمز و برخورداری از ذخایر نفت و گاز این استان را به پیشانی اقتصاد کشور مبدل کرده است اما به رغم تلاش‌های فراوان توسعه نامتوازن این استان هیچ نتیجه‌ای دربر نداشته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی افزود: هم اکنون در مدیریت منابع استان دچار مشکل هستیم و در ادامه سیاست‌های کنونی در امر توسعه و اشتغال به جایی نرسیده‌ایم لذا از رئیس جمهور می‌خواهم برای پر کردن این شکاف‌ها چاره‌ای بیاندیشند.

وی خطاب به وزیر صنعت و معدن درخصوص رسیدگی به مشکل فولاد هرمزگان و‌ آلومینیوم المهدی گفت: با اقدامات خود به جای تعامل زمینه تقابل را ایجاد کرده‌ایم بنابراین وظیفه شما بهبود متغیرهای کشور مانند اشتغال است که خواسته به حق جوانان این مناطق است.

وی در پایان خطاب به وزیر کشور در خصوص اظهارات غیرمسئولانه استاندار فارس گفت: با اظهارات غیرمسئولانه پیرامون الحاق بخش‌هایی از هرمزگان به استان فارس باید برخوردی جدی صورت گیرد.

انتهای پیام/


     برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار