مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با تأکید بر لزوم فرهنگ سازی تغذیه ای در مدارس با توزیع شیر رایگان، گفت: کمیته بهداشتی بر روند توزیع شیر در مدارس استان کرمان نظارت دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ محمد محسن بیگی با اشاره به اهمیت سلامت دانش آموزان در تسهیل روند یاد دهی و یادگیری، افزود: در زمینه ارتقاء سلامت دانش آموزان در آموزش و پرورش استان برنامه ای طراحی شده که تغذیه سالم یکی از مهم ترین این برنامه ها است.

وی با بیان اینکه در زمینه تغذیه سالم، بوفه های مدارس امسال ضابطه مند می شوند که باید برای دریافت مجوز اقدام کنند، خاطرنشان کرد: افراد فعال در بوفه ها ی مدارس باید کارت سلامت داشته باشند.


محسن بیگی تصریح کرد: هر نوع مواد خوراکی که در بوفه های مدارس توزیع می شود باید حتما بهداشتی باشد.


وی با اشاره به اینکه در زمینه فرهنگ سازی با تغذیه سالم امسال حدود 550 هزار دانش آموز در استان کرمان زیر پوشش تغذیه شیر رایگان قرار داده ایم ، یادآورشد: دانش آموزان حدود 50 نوبت تا پایان سال تحصیلی شیر دریافت می کنند که مصرف شیر در کلاس های درس و با حضور معلمان صورت می گیرد.


محسن بیگی با تاکید بر اینکه شیر در مدارس استان کرمان به دو شیوه پاستوریزه و استریل توزیع می شود ،گفت: در مناطق صعب العبوری که امکان خراب شدن شیرها وجود دارد، شیر استریل توزیع می شود اما در مرکز استان و شهرستان ها شیر به صورت پاستوریزه و لیوانی دو یا سه نوبت در هفته توزیع می شود.

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

انتهای پیام/ت

برچسب ها: کمیته ، شیر ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.