مدیر جهاد کشاورزی باشت گفت: 22 هزار تن انواع مرکبات شامل پرتقال، نارنگی، نارنج و لیموترش امسال در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج علی مرادی بیان داشت: این میزان مرکبات از سطح یکهزار و 600 هکتار باغ های بارور باشت برداشت شده است.

وی بیان کرد: هم اکنون سطح مرکبات این شهرستان دو هزار و 100 هکتار است که از این میزان 500 هکتار غیربارور یا بصورت نهال هستند که در سال های آینده به مرحله ثمر دهی می رسند.

مرادی تصریح کرد: 800 هکتار باغ لیموترش، 450هکتار پرتفال، 250 هکتار نارنگی و 100 هکتار نارنج در باشت وجود دارد.

وی میانگین برداشت انواع مرکبات از باغ های این شهرستان را 10 تا 12تن در هر هکتار برآورد کرد.

مدیر جهاد کشاورزی باشت گفت: این میزان مرکبات در باغ های مناطقی مانند مله برفی، امام ضامن، سراب بیز، خان احمد برداشت شده است.

مرادی ابراز داشت: 800 بهره بردار در زمینه تولید مرکبات در این شهرستان فعالیت می کنند.

وی ابراز داشت: بخش عمده ای از تولید مرکبات بهره برداران باشتی در بازار استان های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و فارس مصرف می شود.

مرادی با اشاره به نبود زیرساخت های ذخیره و نگهداری میوه در باشت گفت: آماده پرداخت تسهیلات بانکی برای احداث سردخانه نگهداری به سرمایه گذاران بخش خصوصی هستیم.

محصول پرتقال و نارنگی باشت به قیمت 20 هزار ریال و نارنج هر کیلویی 50 هزار ریال هم اکنون در حال فروش است.

شهرستان 21هزار نفری باشت در 110 کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد سالانه 80 هزار تن محصول کشاورزی و دامی تولید می کنند.

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

انتهای پیام /ت
برچسب ها: مرکبات ، نارنگی ، پرتقال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.