درگیری نیروهای انصارالله و هواداران منصور هادی پیش از مذاکرات ژنو

ده ها نفر در درگیری نیروهای انصار الله و هواداران منصور هادی کشته شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، در درگیری هواداران منصور هادی و نیروهای انصارالله در منطقه قبیطه، مابین استانهای تعز و لحج، بیش از 50 نفر جان خود را از دست دادند. این در حالی است که جنگنده های ائتلاف نیروهای انصارالله را در تعز هدف قرار دادند.

خبرنگار شبکه اسکای نیوز عربی گزارش داد درگیری های شدیدی میان هواداران منصور هادی از یکسو و نیروهای انصارالله و علی عبدالله صالح از سوی دیگر در منطقه "مغنیه" واقع در ناحیه قبطیه بوقوع پیوسته است.

از سوی دیگر، راجح بادی، سخنگوی دولت فراری یمن از پایبندی به آتش بس داوطلبانه پیش از آغاز نشست ژنو خبر داد. شبکه الجزیره گزارش داد بادی مدعی شد هواداران منصور هادی جز به آنچه وی "تجاوز نیروهای انصارالله و هواداران آنها" خوانده، پاسخ نخواهند داد. انتظار می رود آتش بس در صورت پایبندی طرفین، 7 روز به طول انجامد. انصارالله شرط کرده است در صورت توقف حملات هوایی ائتلاف سعودی به این آتش بس پایبند خواهد بود. پیشتر هیئتی از مذاکره کنندگان دولت فراری یمن برای شرکت در گفتگوهایی که در 15 ماه جاری میلادی (فردا) با نظارت سازمان ملل برگزار خواهد شد،، ریاض را به مقصد ژنو ترک کرد. همچنین امروز قرار است نمایندگان دولت فراری یمن و انصارالله دیداری در سوئیس با یکدیگر داشته باشند.

"اسماعیل ولد شیخ احمد،" فرستاده سازمان ملل در امور یمن اعلام کرده است این گفتگوها با هدف دست یابی به آتش بسی دایم، بهبود اوضاع انسان دوستانه و بازگشت به روند انتقال مسالمت آمیز قدرت انجام خواهد شد. 


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار