مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک هزار و پانزده هکتار بافت فرسوده در سطح این استان وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ حسن فدایی افزود: از این میزان 270 هکتار در یاسوج، 164هکتار در گچساران، 162هکتار در دهدشت، 203هکتار و 7000مترمربع در چرام، 116هکتار و 6000متر مربع در لیکک و 99 هکتار و 4000هزار مترمربع در لنده است.

وی اظهارکرد: مطالعات بافت فرسوده شهرستان گچساران انجام شد و حدود 28 هزار نفر در بافت فرسوده این شهر زندگی می‌کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: میزان 1200 سهمیه تسهیلات استان برای بافت فرسوده در نظر گرفته شده که در شهر یاسوج مبلغ 40 میلیون تومان تسهیلات و سایر شهرهای استان مبلغ 30 میلیون تومان با دوره بازپرداخت 10 ساله و میزان سود 21 درصد تعیین شده است.

فدایی تصریح کرد: از مجموع سود 21 درصدی تسهیلات بهسازی بافت فرسوده 10 درصد آن از طریق یارانه دولتی پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: بانک‌های استان برای پرداخت تسهیلات بهسازی بافت‌های فرسوده مشارکت و همکاری بیشتر داشته باشد و مطابق توافقنامه و تعهدات که در مرکز انجام شده نسبت به پرداخت تسهیلات مشارکت کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه دولت نگاه ویژه‌ای به ساماندهی حاشیه‌نشینی شهرها دارد، بیان کرد: تبدیل سکونت‌های غیررسمی به سکونت‌های امن از برنامه‌های مدنظر وزارت راه و شهرسازی است که برای این کار از سهمیه سکونت‌های غیررسمی استفاده می‌شود. مطالعات بافت فرسوده شهر یاسوج نیز به زودی انجام می‌شود.

فدایی با اشاره به سکونت‌های غیررسمی در شهرهای یاسوج و دوگنبدان افزود: سکونت‌های غیررسمی در یاسوج و گچساران وجود دارد و بیش از 100هزار نفر از مردم این شهرها در 1167 هکتار از این سکونتگاهها زندگی می‌کنند.

وی اضافه کرد: مطالعات سکونت‌های غیررسمی شهر دوگنبدان انجام شده و بدون در نظر گرفتن جمعیت دو روستای اطراف این شهر، مطالعه 28 هزار نفر از جمعیت این شهر در سکونت‌های غیررسمی انجام و در کمیسیون ماده 5 مطرح شده است.

انتهای پیام /س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.