اولین نشست هم‌اندیشی مدیرعاملان و روسای هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت استان‌های سراسر کشور، از 25 لغایت 27 آذرماه در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نخستین همایش هم اندیشی مدیرعاملان و روسای هیئت مدیره اتحادیه‌های استانی تشکل‌های قرآن و عترت، در وهله اول، با هدف ارتباط و هماهنگی اتحادیه‌های استانی با یکدیگر و آشنایی با طرح و ها و برنامه‌هایی که هر یک از اتحادیه‌های استانی دارند، همچنین راهبری و هدایت اتحادیه‌های استانی پیرامون برنامه‌های اتحادیه کشوری برگزار خواهد شد که به همین منظور از شهریور ماه موضوع 4 کارگروه به اتحادیه‌های استانی ابلاغ شد.

تعیین منشور کاری اتحادیه‌های استانی

گفتنی است، بر همین اساس اتحادیه‌های استانی در هر یک از استان‌ها، کارگروه‌هایی را تشکیل دادند و به اتحادیه کشوری ابلاغ کردند، اتحادیه کشوری نیز پس از جمع بندی و بررسی نتایج این کارگروه‌ها، این نتایج را به صورت خلاصه در 4 کارگروه تجمیع شده و در مشهد مقدس این نتایج مجدداً واکاوی شده که نتایج آن به عنوان منشور کاری اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت استان‌ها تعیین خواهد شد.

این گزارش می‌افزاید، در این همایش که با حضور 60 نفر از روسای هیئت مدیره و مدیرعاملان اتحادیه‌های استانی برگزار خواهد شد، 4 کارگروه مجزا تشکیل و در کارگروه اول موضوعاتی نظیر شیوه‌های حمایت از مؤسسات قرآن و عترت، شیوه‌های حمایت از اتحادیه‌های استانی، روش‌های خود اتکایی مؤسسات و ... مطرح می‌شود.

همچنین در کارگروه دوم، موضوعاتی نظیر موضوعات آموزشی، هماهنگ سازی و همسان سازی آموزش‌های متعدد قرآنی در مؤسسات، شیوه‌های بهبود و ارتقای سطح آموزش بررسی می‌شود.

در کارگروه سوم نیز موضوعاتی از قبیل جذب مخاطب، اطلاع رسانی و تبلیغاتی که مؤسسات باید در ارتباط با فعالیت‌های قرآنی به منظور جذب حداکثری مخاطبین در سطح شهرستان‌ها و استان‌ها، انجام دهند و نیز و راهکارهایی در این زمینه مطرح خواهد شد.

همچنین در کارگروه چهارم نیزموضوعاتی نظیر آشنایی اتحادیه‌های استانی و مؤسسات مردمی با قوانین، مقررات، آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌های مختلفی که تاکنون در حوزه‌های متعدد قرآن و عترت از سوی شورای توسعه فرهنگ قرآنی، معاونت قرآن و عترت و سایر نهادها و متولیان قرانی کشور تصویب شده و مؤسسات می‌توانند با استفاده از این مقررات زمنیه کاری خود را تسهیل کنند، موضوعاتی است که در این همایش مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بررسی آسیب‌ها و موانع فعالیت‌های مؤسسات قرآنی

شایان ذکر است، برپایی جلسات هم اندیشی پیرامون موضوعات و مسائلی که مؤسسات قرآن و عترت در استان‌های سراسر کشور با آن‌ها مواجه‌اند، از دیگر برنامه‌های این همایش محسوب می‌شود و در واقع مؤسسات بومی سازی فعالیت‌های خود را در استان‌ها بیان می‌کنند، اشاره به ابتکارات و خلاقیت‌هایی که تاکنون در هر یک از استان‌ها صورت گرفته، روش‌هایی که در راستای جذب مخاطب، موفق بوده و همچنین روش‌هایی که در خودکفایی مؤسسات مؤثر واقع شدند نیز از دیگر برنامه‌های طراحی شده جهت اجرا در نخستین هماندیشی مدیر عاملان و روسای هیئت مدیره اتحادیه‌های استانی تشکل‌های قرآن و عترت کشور می‌باشند.

در این همایش همچنین مدیران اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور حضور یافته و به بحث و بررسی در خصوص مشکلات و موانع فعالیت‌های مردمی مؤسسات قرآنی می‌پردازند.

برگزاری نهمین جلسه هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور

همزمان با این همایش، نهمین جلسه هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور نیز عصر روز پنج شنبه، با حضور آقایان، سرابی، محمدی، داود آبادی فراهانی، پورمعین، نیکزاد، جهان آرا، ملکوتیان، عزیزی، سهرابی، فریدونی و حجج الاسلام برزگر، شاهسونی، اجرایی و مقامی، جهت بررسی درخواست‌های عضویت در اتحادیه، مشکلات و موانع ادغام دو اتحادیه، بحث بیمه فعالان قرآنی، تأخیر در بودجه فعالیت‌های قرآنی و غیره برگزار می‌شود که مسئولین اتحدیه های استانی می‌توانند مسائل و مشکلات خود را از مسئولین اتحادیه کشوری پیگیری کنند.

یادآور می‌شود، همزمان با این همایش هم اندیشی، مجمع عمومی اتحادیه مؤسسات قرآنی مردمی نیز در مشهد مقدس برگزار و طی آن انتخابات اعضای جدید هیئت مدیره این اتحادیه صورت می‌گیرد.




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار