دوپینگ ۲ کشتی‌گیر آزاد و فرنگی‌کار کشورمان از سوی اتحادیه جهانی کشتی مثبت اعلام شد.

   به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،در آخرین فهرست اعلام شده از سوی آژانس جهانی ضد دوپینگ نام دو کشتی‌گیر عنوان دار کشورمان به چشم می‌خورد که بر این اساس محمدحسین محمدیان، دارنده مدال برنز 2014 جهان بدلیل استفاده از ماده ممنوعه Methasterone metabolite به مدت چهار سال از حضور در مسابقات محروم شد. نمونه‌گیری از این کشتی‌گیر خارج از رقابت‌ها صورت گرفته بود و تا اول اکنبر سال 2019 حق حضور در مسابقات رسمی را نخواهد داشت.

از طرفی دوپینگ طالب نعمت‌پور که در جریان رقابت‌های جام جهانی کشتی فرنگی تهران مثبت اعلام شده بود و آن زمان به 2 سال محرومیت محکوم شده بود، با توجه به سابقه قبلی این کشتی‌گیر و عدم توجه اتحادیه جهانی به این موضوع، محرومیت این کشتی‌گیر به مادام‌العمر تغییر پیدا کرد.

رضایی: محمدیان خارج از اردو بود

سخنگوی فدراسیون کشتی گفت: محمد حسین محمدیان به دلیل مثبت شدن تست دوپینگ به مدت چهار سال از حضور در میادین کشتی محروم شد. 

علی رضا رضایی با بیان این مطلب افزود: محمدیان زمانی که به عنوان نفر ذخیره برای رقابت های جهانی انتخاب شد از اردو خارج شده ، و پس از آن برای ادامه درمان شکستگی استخوان مچ پای خود كه حدود هشت ماه پيش اتفاق افتاده بود ، به پزشک مربوطه خود در شهريتان مراجعه می كند. 

وی ادامه داد: متاسفانه پزشک ذيربط بدون آگاهی اقدام به تجویز دارویی جهت ترمیم بافت استخوانی محمدیان می نمايد كه حاوی مواد ممنوعه بوده است. محمديان نیز که خارج از اردو بوده، بدون مشورت پزشکان تيم ملی و از روی ناآگاهی این دارو را مصرف می نماید و چون گمان نمی كرده مسئله ای وجود دارد به كميته پزشكی فدراسيون نيز اطلاعی نمی دهد.

رضایی تصریح کرد: محمدیان نه در اردو و و نه در تمرينات حضور داشته و نه قصد حضور در مسابقات را داشته است. در واقع به این ترتیب اصلا نیازی به استفاده از هيچ گونه داروی مکمل را نداشته است.

 وی خاطرنشان کرد: محمدیان در این حین در حالی که به دلیل خروج از اردو، خارج از پوشش تست سلامت نيزبوده ، با توجه به حضور سرزده ماموران "وادا"، در تست دوپینگ حضور می یابد و چون هيچ اطلاعي از ممنوعيت داروي مورد استفاده خود نداشته ، در فرم ذيربط استفاده از دارو مذكور را جهت ترميم شكستكي استخوان خود قيد نميكند. و متاسفانه به دلیل استفاده از داروی ترمیمی استخوان ، چهار سال از حضور در میادین کشتی محروم می شود. 

رضایی افزود: چون اطمینان داشتیم این موضوع از سر ناآگاهی بوده است به موضوع اعتراض کردیم ولی به دلیل اینکه محمدیان در برگه ای که هنگام انجام تست پر می نمایند ، نامی از دارو نیاورده است ، متاسفانه اعتراض ما به سرانجام نرسید و این رای قطعی شد. 

وی در پایان گفت: فدراسیون کشتی با انجام تست سلامت در پی پاک کردن فضای کشتی از چنين اسيب هايي است. سال ٢٠١٥ در چندين سال گذشته تنها سالي بوده كه در مسابقات جهاني ها، اسيايي ها و جام جهاني ها ، بدليل كاركرد تست سلامت در هيچ رده سني ،هيچ گونه تست مثبتي در خصوص كشتي گيران شركت كننده نداشته ايم. اما متاسفانه برخی اقدام های نااگانه خارج از اردو و ضوابط اردویی این اتفاقات تلخ را رقم می زند.


*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۴ ۲۳ آذر ۱۳۹۴
وقتی قرار نیست تو مسابقه. شرکت کنه برای چی تست ازش گرفتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۲۲ آذر ۱۳۹۴
دوپینک تو ایران از سر نادانی و نا اشنایی با داروهاست.ی مدیر درست و حسابی هم که تو ورزش نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۵ ۲۲ آذر ۱۳۹۴
واقعا جای تاسف دارد
اون از وزنه برداری ک اول دنیابودیم دوپینگی داشتیم وبااشتبهات بچه گانه برخی مخصوصا مسئولین رکورد دنیا ک دستمون بود پرید
اینم از کشتی ک حرف اول رو میزدیم حالا هی محروم داریم و کم کم عقب از دنیا میشیم.البته کاش یکم ازبودجه فوتبال ب اینا برسه ک کمبود نداشته باشن
ان شالله ک ادامه نداشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۲۲ آذر ۱۳۹۴
حیثیت کشتی رو زیر سوال بردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۲۲ آذر ۱۳۹۴
افتخارمون به کشتی بود متاسفانه فرهنگ پهلوانی وجوانمردی وفتوت داره در ورزش کمرنگ وکمرنگتر میشه
آخرین اخبار