سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری و مشاور استاندار چهارمحال وبختیاری در امور اجرایی و سرمایه گذاری گفت: سرمایه گذاران آلمانی در این استان نیروگاه خورشیدی احداث می کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان  ؛ملک محمد قربانپور  افزود: سرمایه گذاران آلمانی علاوه بر نیروگاه خورشیدی، در تولید فتوسل و سلول های خورشیدی نیز با چهارمحال وبختیاری مشارکت خواهند کرد.
وی اظهارکرد: تجربه کاری این شرکت سرمایه گذار آلمانی بر ایجاد نیروگاه های برق خورشیدی و بادی متمرکز است و تجربه ساخت این نیروگاه ها را در آلمان و چین دارد.
قربانپور ادامه داد: زیرساخت های لازم برای تولید سلول خورشیدی و نیروگاه خورشیدی در چهارمحال وبختیاری وجود دارد و اینک در مراحل مذاکره و توافق هستیم که پس از توافق رسمی و انعقاد قرارداد، اجرای طرح دو سال به طول می انجامد.
مشاور استاندار چهارمحال وبختیاری در امور اجرایی و سرمایه گذاری گفت: در مرحله نخست توافق، تولید 50 مگاوات برق مطرح است و این درحالیست که چهارمحال وبختیاری ظرفیت تولید 900 مگاوات برق را دارد.
قربانپور افزود: پیش بینی می شود سرمایه گذاران آلمانی در این طرح به ازای هر 10 مگاوات تولید برق، 500 میلیارد ریال سرمایه گذاری کنند.
قائم مقام وزیر نیرو اعلام کرده است با شرایط جدید کشور و توافق برجام، شاهد افزایش حضور اروپایی ها برای مشارکت در عرصه های صنعتی و سرمایه گذاری بخصوص احداث نیروگاه های خورشیدی و تجدیدشونده در ایران هستیم.
منبع:ایرنا
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.