رییس بیمارستان تامین اجتماعی قزوین از تکذیب خبر مرگ دختر 16 ساله در قزوین به دلیل ابتلا به آنفلوانزا خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، دکتر مخلوقی گفت: این بیمار با علایم زرد رنگ و درد شکم به بیمارستان مراجعه کرد که متخصص داخلی با تشخیص احتمالی هپاتیت او را بستری و در هنگام بستر ی علایم آنفلوانز در وی مشاهده نشده است.

بگفته وی ، این بیمار به دلیل کاهش شدید پلاکت خون در بخش ICU همین بیمارستان بستری شد که در نهایت به دلیل ایست قلبی فوت کرد.

 رییس بیمارستان تامین اجتماعی قزوین گفت: انجام آزمایش آنفولانزا برای این بیمار جهت اطمینان بوده است.

دکتر مخلوقی همچنین از بستری شدن چند بیمار مبتلا به آنفلوانزا در بیمارستان تامین اجتماعی قزوین و تاکستان خبر داد که بدلیل مشکلات زمینه ای از جمله آسم با بروز آنفلوانزا علایم تنفسی آنها تشدید شده است .

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تاکنون هیچ مرگ و میری ناشی از ابتلا به بیماری آنفلوانزا در استان گزارش نشده است.

سعید اسکویی گفت: این بیماری در استان قزوین هم شایع شده که تعدادی زیادی از ان ها به صورت سرپایی درمان می شوند و عده ای هم نیاز به بستری در مراکز درمانی را دارند.

وی از بیان تعداد افراد مبتلا به این بیماری خودداری کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اضافه کرد: 2 پایگاه دیده ور در قزوین و چهار پایگاه در دیگر شهرستان های استان برای رصد این بیماری اختصاص داده شده است.

بیماری آنفلوانزایی که درحال حاضر شایعه شده آنفلوانزای فصلی است که از نوع n1 h1 و n2 h5 است که نسبت به بیماری آنفلوانزای فصلی شدت و درگیری بیشتری برای بیماران ایجاد می کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین تب ، سردرد ، سرگیجه ، تنگی نفس ، درد عضلانی زیاد و یا خستگی مفرط ، تهوع و بی اشتهایی را از جمله علایم آنفلوانزا دانست.

به گفته اسکویی سالمندان، زنان باردار، کودکان زیر 5 سال و کسانی که به بیماری های زمینه ای مانند دیابت ، بیماری کلیوی و آسم مبتلا هستند بیش از همه در معرض ابتلا به آنفلوانزا قرار دارند.

وی با توصیه به رعایت بهداشت فردی گفت: به  گروه های در معرض خطر توصیه می شود واکسن آنفلوانزا دریافت کنند، زیرا واکسن آنفلوانزا تا هفتاد درصد مصونیت ایجاد می کند.

اسکویی گفت: دوره درمان سرماخوردگی و آنفلوانزای فصلی سه تا هفت روز است و اگر پس از این مدت علائم بیماری ادامه یافت، ضمن پرهیز از درمان خودسرانه، روند درمانی باید زیر نظر کادر پزشکی از سرگرفته شود.

به گفته وی ویروس آنفلوانزا تا هشت ساعت زنده و قابل انتقال است و بهترین راه برای پیشگیری از ابتلا به آن رعایت بهداشت فردی است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/ب

برچسب ها: مرگ ، دختر ، قزوین ، تکذیب ، بیمار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.