حمایت دولت اوباما از لایحه تبعیض‌آمیز لغو روادید برای شهروندان دو ملیتی، انتقاد انجمن های حامی حقوق مدنی را به همراه داشته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پولیتیکو، دولت اوباما – رئیس جمهور آمریکا – حمایت خود را از لایحه تبعیض‌آمیزی اعلام کرد که طبق آن، شهروندان دو ملیتی با محدودیت های مسافرتی به آمریکا مواجه خواهند شد. 

پس از حملات تروریستی پاریس، قانون‌گذاران آمریکا "قانون لغو روادید" را اصلاح و بندهای سختگیرانه تری به آن اضافه کردند. طبق این قانون، شهروندان 38 کشور بدون روادید می توانستند به آمریکا سفر کنند. با اصلاحات انجام شده، شهروندان دو ملیتی، که یکی از ملیت‌های آنها ایرانی، سوری، عراقی و سودانی باشد، نمی توانند بدون روادید به آمریکا سفر کنند. 

برخی از شهروندان دو ملیتی هرگز به چهار کشور مذکور سفر نکرده اند و تنها به این دلیل که از پدر و مادری سوری، ایرانی، عراقی و یا سودانی متولد شده اند، مشمول این قانون هستند.

قانون جدید لغو روادید، اعتراض شدید انجمن های حامی حقوق مدنی را به همراه داشته است. آنها اوباما را به دورویی متهم کردند و اظهار داشتند اقدام دولت اوباما در حمایت از لایحه مذکور، در تضاد با انتقادات وی از اظهارات ضد اسلامی دونالد ترامپ – نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – است.

پیشتر، دو سوم قانون‌گذاران مجلس نمایندگان آمریکا با ارسال نامه‌ای به سناتورهای کنگره، از آنها خواستند بندهای تبعیض آمیز این لایحه را حذف و سپس نسبت به تصویب آن اقدام کنند. آنها اظهار داشتند در زمان تصویب این لایحه در مجلس نمایندگان، بندهای آن را به دقت بررسی نکردند. از این رو خواهان اعمال تغییراتی در آن شده اند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۸ ۲۲ آذر ۱۳۹۴
مرگ بر امریکا مرگ بر شیطان بزرگ
آخرین اخبار