مدیر عامل شرکت آب منطقه ای همدان گفت: با افزایش ذخیره آب پشت سد اکباتان و بارش های برف چند روز اخیر در همدان باز هم نگرانی ها برای تامین آب آشامیدنی مردم در تابستان پا برجاست.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از همدان؛ مرتضی عزالدین اظهار کرد: طی 4 روز اخیر نزدیک به 20 هزار متر مکعب آب به ذخیره پشت سد اضافه شد و حجم فعلی آب ذخیره شده پشت سد به 3 میلیون و 100 هزار متر مکعب رسید.


وی با بیان اینکه حجم آب پشت سد امسال کمتر از سال پیش است اظهار داشت: علت کاهش حجم آب سد، کم بودن ذخیره آب از سال های پیش است و در میزان بارش ها 71 درصد افزایش داشته ایم.

عزالدین از ورودی 926 لیتر آب بارندگی ها و ذوب شدن برف ها به پشت سد اکباتان خبر داد و اظهار داشت: برداشت ما از ذخیره سد هم اکنون 729 هزار لیتر در ثانیه است و در مقایسه با سال های پیش میزان برداشت از ذخیره سد برای تامین آب آشامیدنی را کاهش داده ایم و به دنبال جایگزینی چاه ها و رودخانه های فصلی در مواقع غیر از زراعت و کشاورزی برای تامین آب آشامیدنی هستیم.

وی از بارش 185 میلی متری  بارش های جوی همدان از مهر ماه امسال خبر داد و اظهار داشت: سال گذشته از آغاز سال آبی تاکنون 109 میلی متر بارش داشته ایم و بارش های جوی امسال 71 درصد در مقایسه با بارش های جوی مدت مشابه سال گذشته و درمقایسه با میانگین بلند ،97 درصد افزایش را نشان می دهد.

میانگین بارش های جوی شرکت آب منطقه ای همدان به علت قرار داشتن ایستگاه های باران سنجی آنها در ارتفاعات و در سر شاخه های رودخانه ها بیشتر از آمار اداره کل هواشناسی است زیرا ایستگاه های اداره کل هواشناسی در دشت ها و مناطق وسیع و شهری قرار دارند.

مرتضی عزالدین با تاکید بر اینکه این بارش ها هنوز برای تامین آب تابستان همدان کافی نیست ادامه داد: اگر این بارش ها ادامه داشته باشد امیدواریم تابستان سال آینده مشکلی برای تامین آب آشامیدینی نداشته باشیم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ب


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.