نمایندگان مجلس تعریف اصطلاحات به کار رفته در طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور را معین کردند.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی صبح امروز در جلسه علنی مجلس ماده 1 طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور را که اختصاص به تعریف اصطلاحات به کار رفته در این طرح داشت به تصویب رساند.

براساس این مصوبه به کلیه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی تحت پوشش وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه‌ فرهنگیان و دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی و پژوهشی غیر دولتی دانشگاه اطلاق می‌شود.

همچنین وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، (وزارتین) و فرایندی که با هدف ایجاد وحدت رویه و هماهنگی در بین دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی، ایجاد فضای رقابتی یکسان و برقراری عدالت آموزشی برای کلیه داوطلبان تحصیلات تکمیلی از طریق آزمون، مصاحبه علمی، بررسی سوابق آموزشی و پژوهشی و فناوری انجام می‌شود، «سنجش» نامیده می‌شود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی ماده یک طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور، «پذیرش» را فرایندی تعریف کردند که با شرکت داوطلب در آزمون آغاز و با بررسی سوابق آموزشی، پژوهشی، فناوری، انجام مصاحبه علمی و سنجش عملی تکمیل و با اعلام نتایج قبولی توسط وزارتین از طریق سازمان سنجش آموزش کشور و مرکز سنجش آموزش بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پایان می‌یابد.

در انتهای این ماده تحصیلات تکمیلی شامل مقاطع کارشناسی ارشد ناپیوسته، دکتری ناپیوسته و دکتری تخصصی تعریف شده است.

همچنین ماده 2 طرح که مرجع برنامه‌ریزی،‌ تصویب مقررات‌، هماهنگی و نظارت بر نحوه سنجش و پذیرش دانشجو تحصیلات تکمیلی را مشخص می‌کرد به علت ابهام موجود و با درخواست رئیس کمیسیون آموز و تحقیقات برای بررسی بیشتر به کمیسیون ارجاع شد.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار