آیین شمع گردانی ومراسم شام غریبان شهادت امام رضا علیه السلام پس از مشهداالرضا با شمعدانی های سبز آستان قدس رضوی در دارالمومنین کاشان برگزارشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مرکز اصفهان، این مراسم معنوی وآیینی پس از نماز مغرب وعشا با حضور باشکوه شهروندان ولایت مدار ومتدین ومادری کاشانی از میدان پانزده خرداد به طرف مسجد صفاری این شهرستان برگزارشد.

کاشانی ها اعم از زن ومرد،پیروجوان، کودکان و نوجوانان که با وجود هوای سرد وسوز سرما از ساعت ها قبل برای شرکت در این مراسم ودر دست گرفتن شمعدانیهای سبزرنگ حرم رضوی در میدان پانزده خرداد حضور پیدا کرده بودند با اذکار جانسوز ومنقلب کننده جانم رضا،یا امام رضا،یا غریب الغربا ویامعین الضعفا حرکت خودرا به طرف مسجد آغاز کردند.

شمعدانی های سبز رنگ با شمع هایی که در غربت هشتمین خورشید امامت وولایت همسو با دلهای زار عزاداران وچشمان گریان آنها اشک ماتم می ریخت فضای معنوی وتحول روحی زیبا را ایجاد کرده بود به طوریکه هر بیننده ای با مشاهده این صحنه های عزاداری آیینی بغض دلش می ترکید وآسمان چشمش در رثای امام مهربانی ها قطرات اشک را برسیمای محزونش می ترواید وقلبش را با این الماس نورانی جلا می داد.

بیرق های سبز،پرچم های مشکی، پیشانی بندهای متبرک به یا امام رضا و دود اسفندی که در لابلای جمعیت موج می خورد حال وهوای غریبی به عزاداران داده بود آنچنان که حرکت این کاروان عزا در تسلیت گویی به امام عصر ارواحنا له الفدا و همدردی با قلب داغدار آن حضرت امشب به شهر دارالمومنین به شهر محتشم به شهر هیات های مذهبی و عاشق اهل بیت برکت وافتخاری خاص در برپایی عزاداری آیینی بخشیده بود.

ذکر نوحه ومداحی مداح در طی مسیر نیز حال معنوی وانقلاب روحی مضاعفی به عزاداران رضوی بخشیده بود.

شهروندان کاشانی پس از طی مسیر خیابان 22 بهمن از میدان 15 خرداد تا مسجد محل اصلی برگزاری برنامه هزاران قافله دل را چون کبوتری به گنبد طلایی رضوی پرواز دادند و دست های نیازمند وخالی ملتمسان را دخیل پنجره فولاد کردند.

هر کسی در این کاروان با پای دل زایر حرم مطهر علی بن موسی الرضا المرتضی علیه آلاف التحیة والثنا شد و نامش را با روشنایی شمع هایی که دردست داشت در طومار عزاداران امام رووف ثبت وضبط کرد.

موسسه خادمین حضرت رضا علیه السلام در کاشان که با شعار خادم فرهنگی امام رضا فعالیت می کند امسال برای هفتمین سال متوالی آیین شمع گردانی را در این شهرستان به عنوان نخستین شهرستان پس از مشهداالرضا برگزار می کند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.