به گفته مقامات سازمان عفو بین الملل، عربستان به بیش از 1000 مدرسه در یمن به عمد حمله کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشا تودی، لاما فاکح -- یکی از مشاوران ارشد سازمان عفو بین الملل – گفت: "عربستان به بیش از 1000 مدرسه در یمن عمداً حمله کرده است. بیش از هزار باب مدرسه در یمن خسارت دیده و 254 باب مدرسه کاملاً نابود شده است. در حال حاضر بیش از 6500 کودک در یمن قادر به مدرسه رفتن نیستند."  
 
مشاور ارشد مدیریت بحران سازمان عفو بین الملل -- که یکی از نویسندگان گزارش اخیر این سازمان درباره اوضاع یمن است -- همچنین اظهار داشت: "من از بسیاری از مدارس در یمن که عربستان در ماه نوامبر به آن‌ها عمداً حمله کرده است، دیدن کردم. در آن مدارسِ تخریب شده یا در اطراف آن‌ها هیچ انبار مهمات و تسلیحات یا سنگر نظامی وجود نداشت. تحقیقات ما نشان داده است که نزدیک‌ترین اهداف نظامی با مدارسِ هدف قرار گرفته شده، کیلومترها فاصله داشته‌اند. این حملات نه تنها باعث کشته شدن غیرنظامیان، از جمله مردان، زنان و کودکان یمنی شده است، بلکه کاملاً بی‌مورد بسیاری از کودکان یمنی را نیز از تحصیلات محروم کرده است." 

فاکح در خاتمه تأکید کرد: "ما از دولت عربستان درخواست کرده‌ایم که درباره این حملات و این که چرا به این مدارس حمله شده است، توضیح دهد؛ اما تاکنون هیچ پاسخی از این دولت دریافت نکرده‌ایم."

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار