دوستداران رحمتی بگذارند کی‌روش و دروازه‌بانان جوان آن، کار خود را انجام دهند.

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از کنار گذاشتن رحمتی از تیم ملی کارشناسان و رسانه ملی تلاش کردند تا بار دیگر رحمتی را به تیم ملی برگردانند، اما کی‌روش تنها یک جواب می‌دهد و آن اینکه، رحمتی از تیم ملی خداحافظی کرده است و دیگر نیازی به آن نداریم.
 
اما هرگاه رحمتی درخششی از خود نشان می‌دهد، بار دیگر هجمه‌ها بر کی‌روش وارد می‌شود و این در حالی است که دروازه‌بانان جوان دیگری مانند حقیقی، اخباری و مظاهری را در اختیار داریم.   
 
حال پس از گذشته سه  سال از خداحافظی رحمتی بار دیگر دوستان وی تلاش خواهند کرد تا این دروازه‌بان 33 ساله را به تیم القا کنند و این در حالی است که حقیقی 27 ساله، محمد اخباری 22 ساله و مظاهری 26 ساله می‌توانند بهترین عملکرد را در غیاب رحمتی داشته باشند.
 
 
حال نگاهی می‌اندازیم به کارنامه رحمتی و حقیقی
 
سید مهدی رحمتی متولد 13 بهمن 1361 در تهران است و فوتبال حرفه‌ای خود را از فجر شهیدسپاسی آغاز کرد.
 
وی نخستین بازی ملی خود را در 28 خرداد 1383 مقابل لبنان و در چارچوب مسابقات قهرمانی غرب آسیا انجام داده که آن مسابقه با برتری 4 بر صفر ملی پوشان کشورمان همراه بود.
 
رحمتی در هشت سال حضور خود در سنگر تیم ملی 76 بازی انجام داد و حاصل آن 34 کلین شیت بود.
 
رحمتی در سال های حضور خود در دروازه تیم ملی 55 گل دریافت کرده و میانگین گل خورده 1.38 در هر بازی را ثبت کرد.
 
همچنین آخرین دیدار رحمتی پیش از خداحافظی و کنار گذاشتن از تیم ملی در 24 آبان 1391 رقم خورد که دیدار یوزپلنگان ایرانی و ازبک‌ها به تساوی یک بر یک انجامید تا آخرین دیدار رحمتی در لباس تیم ملی به تساوی به اتمام برسد.  
 
اما از سوی دیگر دروازه‌بان 27 ساله و آینده دار کشورمان متولد 12 اردیبهشت 1367 در تهران است.
 
وی فوتبال خود را از پرسپولیس آغاز کرد و در سال‌های آتی به تیم‌های روبین کازان، اسپورتینگ کوویلا و پنافیل پرتغال رفت.
 
علیرضا حقیقی نخستین بازی ملی خود را 13 مهر 1390 در مقابل فلسطین انجام داد و این اتفاق درحالی رخ داد  که آن دیدار با نتیجه هفت بر صفر به سود شاگردان کی‌روش به اتمام رسید.
 
حقیقی در ترکیب تیم ملی تا هم اکنون 21 بازی ملی انجام داده که حاصل آن دریافت 14 گل بوده است.
 
همچنین حقیقی در آن دیدار تنها 45 دقیقه توپ زد و پس از آن جای خود را به شهاب گردان داد.
 
علیرضا حقیقی نخستین دروازه‌بان تاریخ ایران است که توانست در یک دیدار جام جهانی کلین شیت شرکت کند و آن هم مربوط به اولین بازی ایران مقابل نیجریه در سال 2014 است.
 
سنگربان حال حاضر تیم ملی با دریافت 14 گل در 21 مسابقه رکود 1.5 گل در هر دیدار را ثبت کرد و این در حالی است که بازی‌های تیم ملی با وجود حقیقی به مراتب سخت‌تر از دیدارهای تیم ملی با دروازه‌بانی رحمتی بود.
 
حقیقی درسال های حضور خود مقابل نیجریه، آرژانتین، بوسنی، سوئد و شیلی قرار گرفت و این در حالی است که سخت‌ترین بازی‌های رحمتی را می‌توان به دیدارهای دوستانه آلمان، بوسنی، مکزیک و کره جنوبی و برزیل اشاره کرد.  
 
حال باید به این نکته اشاره کنیم که تیم ملی هم اکنون مشکلاتی به غیر از دورن دروازه دارد و دوستداران رحمتی می‌بایست اجازه دهند کی‌روش و دروازه‌بانان جوان تیم ملی کارشان را انجام دهند و سنگ مقابل پای آنها نیندازند.
 
در بحث آمار و ارقام هر دو دروازه‌بان تفاوت چندانی ندارند، اما شاید در بحث رسانه ای و البته برخی کارشناسان رحمتی دروازه‌بان مطمئن‌تری نشان دهد اما حقیقی آمار قابل توجهی داشته و یک آینده روشن باتوجه به سن کمتر نسبت به رحمتی دارد، پس لطفاً به مسائل مهم‌تر فوتبال رسیدگی کنید، داستان رحمتی و کی‌روش دردی از فوتبال دوا نمی‌کند.
 
انتهای پیام/

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان 
اینجا کلیک کنید.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
خداییش فقط و فقط حقیقی رو عشقه. قرمزته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۲۲ آذر ۱۳۹۴
فقط رحمتی عشق است این پسره حقیقی فقط قد بلند کرده وگرنه هیچ هنری نداره بعدشم سن رحمتی هیچ ربطی ب هنرش نداره او واقعا بهترین دروازبان آسیاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۲۲ آذر ۱۳۹۴
خدا خیرتون بده! بالاخره یکی حرف حق زد!!!
آخرین اخبار