تاکید بان کی مون بر لزوم توافق قدرتمند برای مبارزه با تغییرات آّب و هوایی

دبیرکل سازمان ملل توافقی قدرتمند بین کشورها را برای مبارزه با تغییرات آب وهوایی خواستار شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس 24، دبیرکل سازمان ملل متحد با حضور در مراسمی در حاشیه کنفرانس تغییرات آب و هوایی در فرانسه، طرح های ابتکاری مرتبط با مبارزه با تغییرات آب و هوایی را ستود و بر لزوم دستیابی به توافقی استوار در این زمینه تأکید کرد.

بان کی مون با حضور در مراسم تقدیر از طرحهای ابتکاری مرتبط با فناوری در راستای مبارزه با تغییرات آب و هوایی که روز پنجشنبه در پاریس برگزار شد، ضمن ایراد سخنرانی از حضار شرکت کننده در این مراسم خواست تا به تشویق مذاکره کنندگانی بپردازند که تمام تلاش خود را بکار بستند تا پیش از فرا رسیدن ضرب الاجل تعیین شده در روز جمعه از سوی مقامات فرانسوی، به توافقی در زمینه تغییرات آب و هوایی دست یابند.

وی در بخشی از اظهارات خود ضمن اظهار امیدواری برای تحقق توافق نهایی در این زمینه گفت: «تلاشهای ما اینجا در پاریس و سایر نقاط باید حقوق و آرمانهای فقرا، به حاشیه رانده شدگان و همچنین کسانی که بیشترین آسیب پذیری را از اثرات تغییرات آب و هوایی دارند، منعکس کند.»

بان کی مون افزود: مراسم اختتامیه کنفرانس تغییرات آب و هوایی در روز آینده برای همه ما مهمترین مراسم تقدیر و اعطای جایزه در طول سال جاری به حساب می آید. من فکر می کنم فردا ما همگی می توانیم برنده ی جایزه باشیم.

ما همگی فکر می کنیم که جایزه، توافقی قدرتمند و استوار در زمینه تغییرات آب و هوایی است و عصر جدیدی از فرصتها را برای انسانها و زمین به ارمغان خواهد آورد.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار