مشکلات پیش رو برای امضای توافقنامه مقابله با گرم شدن کره زمین

اولاند از ادامه مشکلات برای امضای توافقنامه در کنفرانس آب و هوای پاریس خبر داد

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه روز پنجشنبه از ادامه مسائل مرتبط با امضای توافقنامه برای مقابله با گرم شدن زمین در آستانه پایان رسمی کنفرانس پاریس خبر داد.

اولاند که در الیزه با نمایندگان نهادهای مذهبی فعال در زمینه آب و هوا دیدار کرد، گفت: « مشکلات همچنان پا برجاست. ما از این مشکلات درباره مسائل مالی و سهمیه بندی آگاه هستیم. درباره عمل به تعهدات نیز نگرانی وجود دارد."

اولاند بعد از تبادل نظر با لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه که مسئولیت برگزاری کنفرانس آب و هوای سازمان ملل متحد را به عهده دارد این اظهارات را بیان کرد.

در حالی که نمایندگان 195 کشور در 36 ساعت مانده به پایان رسمی کنفرانس پاریس به مذاکره درباره پیش نویس توافقنامه مقابله با گرم شدن زمین ادامه می دهند، رئیس جمهور فرانسه گفت: « در گام آخر بسیار مهم است که بتوانیم به مذاکره کنندگان یادآوری کنیم به چه علت اینجا حضور دارند .»

اولاند افزود: « آنها فقط به نمایندگی از کشور و تاریخ قاره خود اینجا حضور ندارند. آنها برای حل و فصل مسئله آینده جهان در پاریس حضور دارند و این مسئولیتی است که نمی توان از آن شانه خالی کرد .» 

به گفته فابیوس،‌ پیش نویس جدید توافقنامه آب و هوا قرار است امروز ارائه و تا جمعه تصویب شود.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار