آلیا در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

افزایش کمیت حضور زنان در مجلس ارزش نیست

عضو فراکسیون زنان مجلس گفت: افزایش کمیت حضور زنان در مجلس ارزش نیست اما می‌توانیم زنان توانمند، متدین، ولایتمدار و متخصص در اقصی نقاط کشور را جهت رأی‌آوری، شناسایی و معرفی کنیم.

فاطمه آلیا نماینده مردم تهران در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به برخی اظهارنظرها درباره ضرورت افزایش کمّی حضور زنان در مجلس آینده اظهار داشت: بسیاری علاقمند هستند که مساله کمیت حضور زنان در مجلس بیشتر مطرح و به آن پرداخته شود اما این موضوع نباید باعث شود تا عده‌ای، سلسله شعارهای فمنیستی که با فرهنگ جامعه ما سنخیت ندارد را تکرار کنند.

وی با بیان اینکه مسئولیت‌هایِ اساسیِ اجتماعی، جنسیت‌پذیر نیست تأکید کرد: افرادی که شعارهای فمنیستی سر می‌دهند باید به تناقض میان شعارهای دموکراسی‌خواهی و مطرح‌کردن بحث سهمیه پاسخ بدهند چراکه این دو مساله به لحاظ منطقی با یکدیگر هم‌خوانی ندارند.

نماینده مردم تهران در پاسخ به این سوال که آیا شما درصدی را برای حضور زنان در مجلس آینده مطرح کرده‌اید،گفت: مطرح کردن درصد به نوعی کم‌ارزش‌کردن جایگاه نمایندگی است چراکه در جامعه ما خانم‌ها و آقایان باهم رقابت و سعی دارند تا با معرفی خود، رأی مردم را جلب کنند. بنابراین با ارئه سهمیه، از ارزش رأی کاسته می‌شود.

آلیا درباره افزایش کمیت حضور زنان در مجلس نیز ابراز کرد: این مسئله فی‌نفسه یک ارزش نیست اما می‌توانیم زنان توانمند، متدین، ولایتمدار و متخصص در اقصی نقاط کشور را جهت رأی‌آوری، شناسایی و معرفی کنیم.

نماینده مردم تهران ادامه داد: تعداد نمایندگان زن در مجلس واقعا اندک است اما من راهکارهای فمنیستی برای افزایش آن را مناسب نمی‌دانم.

وی در بخش دیگری از اظهارات و در واکنش به برخی ادعاها مبنی بر خنثی‌عمل‌کردن نمایندگان زن مجلس و فعالیت اندک خصوصا در نطقهای میان دستور اظهار داشت: کسانی که این موضوع را مطرح می‌کنند شاید به درستی از سازوکار مجلس مطلع نباشند. تمامی فعالیت مجلس، تریبون و بلندگو نیست. خانم‌ها در فعالیت‌های تخصصی کمیسیون‌ها بسیار فعال هستند و در فراکسیون‌ها به طور داوطلبانه شرکت می‌کنند اما جامعه این انتظار را دارد که صدای زنان از بلندگوی مجلس، بیشتر شنیده شود.

نماینده مردم تهران در مجلس با تأکید بر اینکه خانم‌ها فعال‌ترین نمایندگان در مجلس هستند گفت: برای روزهای متمادی، خانم‌ها برای نطق‌ها ثبت‌نام می‌کنند اما انتخاب‌شدن 9 نفر از میان 282 نفر سخت است و برای همین قرعه‌ به نام آن‌ها نمی‌افتد. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار