امام جمعه سنندج گفت: تبلیغ و ترویج سنت حسنه وقف باید از طریق رهبران فکری و امامان جماعت با حساسیت خاص دنبال شود.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای  باشگاه خبر نگاران جوان از  سنندج، ماموستا عبدالرحمن خدایی در دیدار با مدیرکل و کارکنان اوقاف استان کردستان، ضمن اشاره به مناسبت فرارسیدن هفته وقف، اظهار کرد: افراد متدینی در سازمان اوقاف مشغول  کار هستند و اقدامات اوقاف در چند سال گذشته قابل تقدیر است.

وی افزود: در دوران ظلم و ستمشاهی طاغوت، موقوفات مورد کم‌توجهی قرار می‌گرفتند و این سنت حسنه در میان مردم رو به کاهش و کم‌رنگ شدن بود.
امام جمعه سنندج با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی و فرمان امام (ره) مسیر شکوفایی موقوفات نیز هموار شد، خاطرنشان کرد: ترویج و نهادینه کردن فرهنگ وقف با پیروزی انقلاب در کشور با حساسیت خاصی مورد توجه قرار گرفت.

ماموستا خدایی ادامه داد: در نظام جمهوری اسلامی به موقوفات رسیدگی خوبی شده و آمار افزایش وقف‌های جدید نشان از ساماندهی، نظم، ساختار مناسب و افزایش علاقه مردم به وقف دارد.

وی با اشاره به اهمیت افزایش بهره‌وری موقوفات در استان، گفت: اجاره رقبات مختلف مانند مغازه‌ها و خانه‌ها باید کارشناسی و به‌روز شوند و اجارات این اماکن نباید فرقی با خانه‌های غیروقفی داشته باشد.

امام جمعه سنندج در پایان با بیان این مطلب که تبلیغ و ترویج سنت حسنه وقف باید از طریق رهبران فکری و امامان جماعت انجام شود، تصریح کرد: روحانیون استان همچون سابق در راستای تبلیغ این سنت حسنه و حفظ موقوفات پا به پای سازمان اوقاف تلاش خواهند کرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.