استاندار ایلام گفت: نهادینه کردن آیین های اربعین از مرز بین المللی مهرا استان را بیش از پیش در مسیر توسعه و پیشرفت قرار می دهد.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ایلام؛ محمدرضا مروارید اعلام کرد: بدون شک نهادینه کردن مرز مهران برای اربعین حسینی این استان را در مسیر توسعه و پیشرفت قرار می دهد و باید از این ظرفیت برای تقویت زیرساخت بویژه در حوزه راه های مواصلاتی بهره برد.

مروارید اضافه کرد: نزدیکی به شهرهای مرکزی کشور و فاصله 279 کیلومتری به کربلای معلی باعث شده زائران مرز مهران را به عنوان نقطه عزیمت خود در ایام اربعین انتخاب کنند.

وی بر لزوم تخصیص اعتبار ویژه به استان برای تکمیل زیرساخت ها و رفع نواقص حوزه اربعین تاکید کرد و افزود: چهارخطه کردن جاده ایلام به مهران و بهسازی مسیرهای ملکشاهی به مهران و دهلران به مهران باید در اولویت برنامه های دولت در اربعین قرار گیرد.

براساس آخرین ارزیابی ها حدود 2 میلیون نفر از زائران اربعین در مسیرهای رفت و برگشت مرز بین المللی مهران را برای تردد خود انتخاب کردند، این در حالیست که استان خود را برای پذیرایی از سه میلیون نفر نیز آماده کرده بود.
 
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جواناینجاکلیک کنید.
 
انتهای پیام/ب
برچسب ها: ایلام ، اربعین ، توسعه ، پیشرفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.