فرماندار ملکان با اشاره به انعقاد قرارداد صادارت کشمش این شهرستان به روسیه گفت: به زودی ماهانه 300 تن کشمش از ملکان به روسیه صادر می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز ،اسکندرزاده در جمع خبرنگاران افزود: این میزان کشمش برای جلوگیری از ضرر و زیان بیشتر به باغدارها با قیمت معقول از ملکان به روسیه صادر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه امسال شاهد افت شدید قیمت کشمش به علت کاهش صادرات به کشورهای خارجی هستیم و این موضوع باغدارها را به شدت نگران کرده است.

وی گفت: قیمت کشمش کالیفرنی و تیزآبی به پایین ترین نرخ در چند سال گذشته رسیده است به حدی که فروش آن حتی هزینه برداشت راکفاف نمی کند.

وی افزود: با وارد شدن خسارت سرما به انگورکاران، پرداخت نشدن حق بیمه و نبود نقدینگی در دست آنان، انگورکاران مجبور شده اند محصول خود را با پایین ترین قیمت به واسطه ها بفروشند.

وی میزان غرامت بیمه محصول های کشاورزی در ملکان را بیش از 240 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: در صورت پرداخت غرامت به باغدارها و تامین بخشی از نیازهای مالی آنان به خصوص انگورکاران، از فروش محصول های کشاورزی از جمله کشمش با نازل ترین قیمت جلوگیری خواهد شد.

شهرستان ملکان با 11هزار هکتار تاکستان و تولید سالانه بیش از 250هزارتن انگور، هفت درصد تولید کشور و60 درصد تولید آذربایجان شرقی را به خود اختصاص داده و مقام سوم کشور و اول استان را داراست.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.