نائب رئیس اتحادیه باغداران گفت: علت اصلی گرانی این محصول تغییر فصل و سرما است که تا ظرف 20 روز آینده با آمدن محصول به بازار قیمت‌ها به روال عادی خود برمی‌گردد.

سریال گران شدن گوجه فرنگی در سرما تکرار شدمجتبی شادلو نائب رئیس اتحادیه باغداران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص افزایش قیمت گوجه فرنگی اظهار داشت: تولید مناطق سردسیری تمام شده و هنوز تولید مناطق گرمسیری به بهره‌وری نرسیده و این امر عامل اصلی افزایش قیمت گوجه فرنگی در دو هفته اخیر است.

وی افزود: عدم تعادل بازار از دی ماه گذشته تا آخر مهر ماه امسال برای تولید کنندگان این محصول ضرر و زیان فراوانی به همراه داشته به طوری که برخی از کشاورزان به سبب عدم ارزش جمع آوری محصولان را رها کردند.

شادلو در ادامه گفت: در واقع علت اصلی گرانی این محصول تغییر فصل و سرما است که تا ظرف 20 روز آینده با آمدن محصول به بازار قیمت‌ها به روال عادی خود برمی‌گردد.

نائب رئیس اتحادیه باغداران تصریح کرد: بنابراین کشاورزان باوجود سختی‌های تولید و نبود بازار مناسب و پایدار 7 الی 8 ماه از سال با افت شدید قیمت‌ها مواجه هستند اما بایستی تولید کنندگان بر اساس میزان نیاز داخل تولید داشته باشند تا دچار مشکلات افت و خیز قیمت‌ها نباشیم.

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: اقتصادی ، مهر ، باغداران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار