به نظر می‌رسد نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات آتی ریاست‌جمهوری آمریکا برای مقابله با داعش سیاست مشخصی ندارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از «نیویورکر،» نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 آمریکا، همواره از سیاست‌های ناکارآمد «باراک اوباما،» رئیس‌جمهور این کشور درقبال «گروه تروریستی داعش» به‌شدت انتقاد می‌کنند. با وجود این، خود آن‌ها هیچ‌گونه اتفاق‌نظری درخصوص چگونگی مقابله با این گروه تروریستی ندارند. هیچ کدام از این نامزدها درخصوص دخالت نظامی و اعزام نیروی زمینی به عراق و سوریه، موضع‌گیری شفافی ندارند. این در حالی است که در سال‌های گذشته، جمهوری‌خواهان براحتی از ضرورت اعزام نیروهای زمینی به عراق و سوریه سخن می‌گفتند.         

«کریس کریستی،» یکی از نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات آتی، هفته گذشته جنگ با داعش را «جنگ جهانی بعدی» توصیف کرد، اما از اعزام نیرو سخنی به میان نیاورد. «تد کروز،» دیگر نامزد جمهوری‌خواه، نیز اعلام کرد باید دید بمباران مواضع تروریست‌ها به کجا خواهد انجامید. موضع وی همسو با سیاست کنونی کاخ‌سفید در قبال داعش است. از سوی دیگر، به نظر می‌رسد «جان مک‌کین» و «لیندسی گراهام» نیز بخش بزرگی از مخاطبان خود را از دست داده‌اند. «مارکو روبیو» نیز تلاش می‌کند درخصوص احتمال اعزام نیروی زمینی برای مقابله با داعش سخن نگوید.    

«جب بوش،» یکی دیگر از نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آتی آمریکا، نیز که پیش‌تر بر لزوم اعزام نیروهای زمینی به عراق و سوریه تأکید می‌کرد، اکنون از این موضع خود عقب‌نشینی کرده است.   

با این اوصاف، اختلافات اوباما و جمهوری‌خواهان بر سر داعش بیشتر جنبه فلسفی دارد تا چگونگی مقابله با این گروه تروریستی. «پیتر بینارت،» تحلیلگر آمریکایی دوشنبه در گزارشی که مجله «آتلانتیک» منتشر کرد، نوشت: در حالیکه جمهوری‌خواهان معتقدند گروه تروریستی داعش هر روز قدرتمندتر می‌شود، اوباما اصرار دارد این گروه تروریستی قدرت خود را از دست داده است و نیازی به اعزام نیروی زمینی به سوریه و عراق نیست. به نظر می‌رسد بیشتر جمهوری‌خواهان در مقطع کنونی با این موضع رئیس‌جمهور آمریکا، موافق هستند.   


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار