استاندار کرمان گفت: باغ فتح آباد، مجموعه حاج آقا علی رفسنجان و بیمارستان نوریه نمونه های موفق از سامندهی موقوفات است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان و بنا به اعلام روابط عمومی استانداری کرمان، علیرضا رزم حسینی در همایش وقف و رسانه در کرمان با بیان اینکه اهمیت و ضرورت امر وقف بر کسی پوشیده نیست ، افزود: این امر در دوره های تاریخی همواره مد نظر بوده است

وی با اشاره به اینکه راز ماندگاری مردان بزرگ در وقف است، ادامه داد: بعد از ورود اسلام، وقف در ایران جنبه معنوی یافته است و خوشبختانه این موضوع امروز در جوامع اسلامی به ویژه ایران به عنوان یک فرهنگ تبیین شده و روندی فزاینده دارد.

وی با بیان اینکه امر وقف در جمهوری اسلامی به عنوان یک فرهنگ مطرح شده است، گفت: وظیفه متولیان امر برای توسعه فرهنگ وقف، افزایش کارایی وقف و سایر موارد مرتبط، کاری بسیار دشوار است.

نماینده عالی دولت در استان کرمان اظهارداشت : راز ماندگاری افراد در وقف است وافراد متمول برای ماندگار بودن باید نسبت به وقف اقدام کند و در استان کرمان آمار قابل توجهی از افرادی که نسبت به وقف اموال خود اقدام می کنند، وجود دارد.

وی ادامه داد: تبلیغ این کار وظیفه مهمی است که رسانه ها و مسئولان باید در این راستا به وظیفه خود عمل کنند.

وی در ادامه از مسئولان اداره کل اوقاف و دست اندرکاران این حوزه تقدیر کرد و گفت: تبدیل وقف به احسن یکی از اقداماتی است که می تواند موجب تداوم این امر مهم شود.

استاندار کرمان به نقش رسانه ها اشاره و بیان کرد: امروز کشورهایی که روش توسعه یافتگی را پیدا کرده اند از رسانه ها بخ عنوان ابزاری تاثیرگذار در حوزه توسعه و پیشرفت بهره می گیرند.

وی با بیان اینکه نقش رسانه ها در بیداری مردم نقشی والا است، گفت: مردم باید در برابر جهل ها، آگاه شوند و این امر از وظایف مهم رسانه ها است.

رزم حسینی با تاکید بر اینکه رسانه در هر حوزه که وارد شود می تواند موثر واقع شود، یادآور شد: همواره انتقادات را گوش می دهیم و به به انتقادات منطقی پاسخ می دهیم و سعی می کنیم که کمبودها را برطرف کنیم.

وی با تاکید بر لزوم وجود فضای باز برای بیان انتقادات گفت: استانداری تاکنون از هیچ رسانه ای شکایت نکرده و نخواهد کرد زیرا باید فضا باز باشد و باید کارنامه خدمت رسانی را به مردم ارائه داد.

وی با تاکید بر این مطلب که باید فرهنگ راستگویی را در کشور و استان کرمان نهادینه کرد و حتی دروغ مصلحت آمیز هم نباید گفت، ادامه داد: فرهنگ راستگویی در هر کشوری که پایه گذاری شود، آن جامعه پیشرفت خواهد کرد.

وی تاکید کرد: نباید مردم را غریبه دانست و باید همواره مسائل و مشکلات احتمالی را با آنها درمیان گذاشت و مردم نیز همانگونه که دردوران دفاع مقدس همراهی کرده اند ، اکنون نیز در مسیر پیشرفت و توسعه همراه مدیران خواهند بود.

وی با بیان اینکه تنها راه مقابله با دروغ گویی و شایعات، شفاف سازی است، گفت: اگر به مردم باور داشته باشیم و ارتباط دو سویه بین مردم و مسئولان افزایش یابد، امری بسیار تاثیرگذار در مسیر پیشرفت و توسعه کشور خواهد بود.

وی عنوان کرد: مردم باید بدانند هستند مسئولانی که می خواهند مدیریت جهادی باشند و نباید از شخص تعریف کرد اما می توان فرهنگسازی کرد.

رزم حسینی تصریح کرد: یکی از مسئولیت های اصلی رسانه این است که مطالب را به درستی به جامعه منتقل کنند تا اعتماد مردم به نظام هر چه بیشتر افزایش یابد .

وی تاکید کرد: تا به امروزهیچ چیز را از مردم پنهان نکرده ایم و نخواهم کرد و اعتقاد داریم اگر فرهنگ دفاع مقدس را در جامعه ترویج کنیم و آن را در ذکر خاطره خلاصه نکنیم، موفق خواهیم بود.

رزم حسینی در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط منطقه و ناامنی ها در اطراف ما آنچه نظام و دولت را بیمه می کند حضور حداکثری مردم در انتخابات است.

وی تاکید کرد: مردم نباید فکر کنند که رای آنها بی تاثیر است زیرا رای آگاهانه در اداره کشور بسیار مهم است.

استاندار کرمان گفت: حضور مردم باید وجود داشته باشد و رسانه ها باید تشویق کنند تا نرخ مشارکت در انتخابات افزایش یابد.

وی یادآور شد: خارجی ها و 1+5 وقتی متوجه انسجام بین رهبری، مردم و نظام شدند، انعطاف پذیری کرد.

وی گفت: ببنید که آئین های بزرگی چون تاسوعا، عاشورا و اربعین با چه امنیت بالایی در کشور و استان کرمان برگزار می شود و مردم نیز در تامین این امنیت همکاری دارند.

وی بر افزایش سطح مشارکت در انتخابات و رعایت اخلاق تاکید کرد و گفت: منشور انتخابات برای همین منظور تدوین شده است.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم در استان کرمان انتخاباتی نمونه و مبتنی بر اخلاق را برگزار کنیم.

انتهای پیام/ف

برچسب ها: ساماندهی ، موقوفات ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.