همدان؛

پرداخت کمک هزینه و تسهیلات به بیماران ایدزی در همدان

رییس مرکز بهداشت استان همدان از پرداخت مستمری ماهانه و کمک هزینه به بیمارن ایدزی خبر داد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ دکتر عرفانی امروز در همایش اطلاع رسانی ایدز گفت: اگر آگاه سازی در زمینه ایدز نداشته باشیم روند ابتلا به بیماری ایدز افزایش خواهد یافت.

وی بر آموزش روستاییان تاکید کرد و اظهار داشت: در سالهای اخیر متاسفانه ابتلا بیماری HIV از مادر به کودک اضافه شده است.

رییس مرکز بهداشت استان همدان با بیان اینکه ایدز مرحله نهایی بیماری است که توسط ویروسی به نام اچ ای وی ایجاد می شود اضافه کرد: این ویروس به سلولهای دفاعی بدن حمله نموده وبتدریج قدرت دفاعی بدن را ضعیف می کند ،به طوری که فرد به انواع عفونت ها  وسرطان ها مبتلا شده ودر نهایت از پای در می آید .

عرفانی گفت : از زمان ورود اچ ای وی به بدن تا شروع بیماری ایدز ممکن است بیش از 10 سال طول می کشد و در این مدت فرد ظاهر سالم داشته ومی تواند به کار وفعالیت ادامه دهد ولی احتمال انتقال ویروس به دیگران وجود دارد .

وی ادامه داد: تماس جنسی بدون استفاده از روش های حفاظتی با فرد مبتلا ، استفاده مشترک از وسایل تزریق ویا سایر ابزار تیز وبرنده مثل تیغ وسوزن خالکوبی، دریافت خون وفراورده های خونی آلوده، انتقال از مادر مبتلا به نوزاد طی حاملگی زایمان وشیردهی راه های انتقال بیماری HIVاست.

عرفانی گفت: ایدز خاص افراد یا گروه های خاصی از جمعیت نیست وهر فردی در هر سنی می تواند به آن مبتلا شود اگر از خود در برابر اچ آی وی محافظت نکند .

رییس کمیته امداد استان همدان گفت:اعتبار خاصی برای بیماران ایدزی در نظر گرفته نشده است وبرای خانوادههای مبتلا به این بیماری  تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کمک هزینه پرداخت می کند.

حسین نعیمی اضافه کرد :7 منزل برای این بیماران ساخته شده است و4 مورد جهزیه و 8 خانواده دیگر هم  بیمه تامین اجتماعی شده اند .

وی خاطر نشان کرد: پرداخت 50تا 100 هزار هرماهانه  به این بیماران ، پرداخت وام برای اشتغال، تحویل وسایل گرمایشی ودر سرما کولر به این بیماران داده می شود .

انتهای پیام/ی




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.