در زمان برخورد با سارقین بویژه سارقین به عنف ، توصیه پلیس آن است که شهروندان به هیچ عنوان با سارقین درگیر نشده و یا در برابر آنها مقاومت نکنید.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ در ساعت 23:30 مورخه ششم آبان ماه ، از طريق مرکز فوریت های پلیسی 110 وقوع يک فقره قتل در خيابان آيت کاشاني – بعداز بلوار اباذر به کلانتري140 باغ فیض اعلام شد . 

در بررسی های اولیه مشخص شد خانم جوانی به قصد جلوگیری از سرقت کیف دستی اش توسط یک سارق ، با سارق درگیر شده و در زمانیکه قصد داشته تا مانع از سرقت کیف خود شود به شدت از ناحیه سر با زمین برخورد نموده و بلافاصله فوت کرده است . 

مرگر دردناک دختر جوان در درگیری با سارق خشن + عکس

پرونده در اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ : 
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمـد و به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه 27 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت . 

نحوه وقوع جنایت : 
با حضور قاضی ویژه قتل و تیم بررسی صحنه قتل اداره دهم پلیس آگاهی در محل و انجام تحقیقات از شاهدان صحنه جنایت مشخص شد : " مقتوله فرناز . ج ( 29 ساله ) با خودرو شخصی 206 خود از پارکینگ محل سکونتش خارج و در حالیکه کیف دستی اش در صندلی عقب خودرو قرار داشته ، به قصد صدا کردن مادر و خواهرش ( بنا بر اظهارات مادر و خواهر مقتوله آنها قصد داشتند تا جهت میهمانی به منزل یکی از بستگان خود بروند ) از ماشین پیاده شده است ؛ در همین زمان جوانی حدودا 30 ساله اقدام به سرقت کیف دستی مقتوله از صندلی عقب خودرو 206 کرده و جهت فرار سوار یک دستگاه خودرو پراید نوک مدادی می شود " . 

بنا بر اظهارات شاهدین صحنه : "مقتوله با مشاهده صحنه سرقت کیف دستی ، به صورت پیاده خودش را به در سمت راننده رسانده و از پنجره ی خودرو آویزان می شود ؛ با این وجود راننده پراید ( سارق ) شروع به حرکت کرده و پس از طی مسافتی حدودا 400 الی 500 متری و افزایش سرعت ، خودرو پراید را به سمت جدول سیمانی وسط بلوار نزدیک می کند ؛ قرار گرفتن مقتوله در مابین ماشین و بلوک سیمانی باعث برخورد شدید وی با بلوک سیمانی و جدا شدنش از خودرو ، اصابت شدید سر به زمین و جدول ، شکستگی شدید جمجمه از چندین قسمت و نهایتا مرگ وی می شود ؛ سارق نیز به سرعت و با خودرو پراید نوک مدادی از محل متواری می شود " . 

شناسایی متهم : 
با بهره گیری از اطلاعات بدست آمده از شاهدین صحنه جنایت ( همسایگان مقتوله ) و همچنین تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته ی پیش بینی شده در تعدادی از مجتمع های مسکونی محل وقوع جنایت ، کارآگاهان موفق به شناسایی پلاک خودرو پراید نوک مدادی و نهایتا آخرین مالک آن بنام روزبه . غ ( 30 ساله ) می شود ؛ بررسی سوابق روزبه نشان داد که او از مجرمین سابقه دار پلیس آگاهی است که بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف از جمله سرقت و همچنین آزار و اذیت جنسی بارها دستگیر و روانه زندان شده است . 

با شناسایی مخفیگاه متهم در محدوده میدان انقلاب ، کارآگاهان به این محل مراجعه و در تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند که متهم پس از ارتکاب جنایت ، از محل سکونتش متواری شده است . 

دستگیری متهم در مخفیگاه سارقین : 
در شرایطی که متهم پس از ارتکاب جنایت از محل سکونت خود متواری شده و عملا هیچگونه اطلاعات جدیدی در خصوص مخفیگاه جدید متهم وجود نداشت ، چندی پیش طرح دستگیری سارقین حرفه ای از سوی پلیس آگاهی تهران بزرگ به مرحله اجرا گذاشته شد و طی آن دهها سارق حرفه ای دستگیر و جهت تحقیقات در اختیار پایگاه های مختلف پلیس آگاهی قرار گرفتند . 

در یکی از این عملیات ها ، کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی موفق به دستگیری گروهی از سارقین حرفه ای در زمینه کیف قاپی شدند ؛ با انتقال این گروه از سارقین حرفه ای به پایگاه ششم آگاهی و بررسی سوابق آنها ، کارآگاهان متوجه شدند که دستور دستگیری یکی از متهمین توسط اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در سیستم جامع پلیس ثبت گردیده است . 

با انتقال این متهم به اداره دهم مشخص شد که وی همان "روزبه . غ" ، متهم تحت تعقیب اداره دهم ویژه قتل است که پس از ارتکاب جنایت در خیابان آیت الله کاشانی از محل سکونتش متواری شده و طی این مدت در مخفیگاه های مجرمین و سارقین حرفی ای و سابقه دار بوده است . 

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، ضمن تشکر از همکاری بسیار خوب بازپرس پرونده و حضور شخص بازپرس در مراحل مختلف تحقیقات ، عنوان داشت : متهم اعتیاد شدیدی به مصرف موادمخدر از نوع شیشه دارد و مدعی گشته که پیش از زمان سرقت منجر به جنایت نیز مصرف شیشه داشته است . 

سرهنگ آریا حاجی زاده در پایان خبر گفت : با توجه به اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت و شناسایی دقیق از سوی تعدادی از شاهدان صحنه ، قرار بازداشت موقت از سوی مقام محترم قضایی صادر و متهم جهت انجام تحقیقات در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است . 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۱۹ آذر ۱۳۹۴
سلام این ادم چرا باید زنده بمونه بیارید بندازید تو دریا انزلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۱ ۱۹ آذر ۱۳۹۴
اولأخداییش دم بچه های نیروانتظامی وآگاهی گرم که بلافاصله این جنایتکارو گرفتنش...
دوم اینکه باید یه جوری حساب شده باهاشون برخورد کرد ک دیگه کسی فکر همچین کارایی بسرش نزنه,وحشت کنه از فکرکردن به این کار...
سومأ سؤالی که پیش میاد اینه که آیا واقعأ نیروی پلیسی که به راحتی میاد و عوامل جاسوسیه آمریکا واسراییل رو باتمام تشکیلاته پیشرفته شون دستگیر میکنه،واقعأ درتوانش نیست که عوامل فروش مواد مخدر رو هم
(که اینهمه هم زیادن والبته قابل دسترس تر) دستگیرکنه و اینجوری ازتمام این جنایاتی که از همین موادمخدر ناشی میشه جلوگیری کنه؟؟؟
عزیزان مسؤل،زحمت کشای نیرو انتظامی و دلاورای آگاهی...!
بخدا پیشگیری بهتر از درمانه..!به این موضوع بیشتر رسیدگی کنید لطفأ...
ممنون..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۹ ۱۹ آذر ۱۳۹۴
بایدکاری کنن تادرس عبرت بشن کسی جرأت تکرارچنین اعمالی به سرش نزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۷ ۱۹ آذر ۱۳۹۴
چرا حکم اسلام اجرا نمیشه.اگه دفعه اول که نه ولی دفعه دوم یاسوم که دزدی کرده بود دستاش قطع شده بود الان اون دختر بیچاره زنده بود.اون دختر به خاطر زیاده خواهیه یه حیوان صفت از دنیا رفت.وقتی اسلام چیزی میگه فکر همه جاشو کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۲ ۱۹ آذر ۱۳۹۴
آقاااااا چرا ازادشون میکنین که دوباره غلط کاری کنن؟ حبس ابد کنین این بیشرفارو چون اینا کاری جز دزدی و تجاوز ندارن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۱ ۱۹ آذر ۱۳۹۴
خدا بکشه هرچی دزده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۱۸ آذر ۱۳۹۴
سلام. خیلی وقته یه موضوعی در ارتباط با مجرمین دستگیر شده ذهنمو درگیر کرده و نتونستم جوابی واسش پیدا کنم.
مجرمی که جرمش مشخص شده و دستگیر شده چرا باید چهره اش شطرنجی بشه؟ چرا نشونش نمیدین که همه بشناسنش و اگه جایی دیدنش ازش دور بشن که مشکلی واسشون پیش نیاد؟
واقعا چراااااا؟؟؟؟؟؟
ممنون میشم اگه جواب بدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۱۸ آذر ۱۳۹۴
اعدام...والسلام!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۱۸ آذر ۱۳۹۴
مگه داعشی ها کیا هستن.....4نفر وحشی مث اینا که به این راحتی ادم میکشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۱۸ آذر ۱۳۹۴
""در زمان برخورد با سارقین بویژه سارقین به عنف ، توصیه پلیس آن است که شهروندان به هیچ عنوان با سارقین درگیر نشده و یا در برابر آنها مقاومت نکنید""
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پس چی کار کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟وایسیم و نگاه کنیم چه جوری اموالمون رو میدزدن؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۱۸ آذر ۱۳۹۴
بخدا باید همچین ادمایی رو مثل سگ تو ملا ام کشت.ادم این همه نامرد و بی مروت؟؟؟؟الان اون خانواده میدونید چقدر داغ داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۱۸ آذر ۱۳۹۴
باسلام.واقعا فقط وفقط اعدام اعدام.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۱۸ آذر ۱۳۹۴
اگه ی نفر رو ملا عام اعدام کنن درسی میشه برابقیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۵ ۱۸ آذر ۱۳۹۴
به گفته خودتان چند مرتبه دستگیر شده
خوب چند روز بابت هر دفعه در زندان بوده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۴ ۱۸ آذر ۱۳۹۴
بررسی سوابق روزبه نشان داد که او از مجرمین سابقه دار پلیس آگاهی است که بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف از جمله سرقت و همچنین آزار و اذیت جنسی بارها دستگیر و روانه زندان شده است . !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! یعنی من موندم جرایم مختلف انجام بدی و از همه مهمتر ازار و اذیت جنسی هم انجام بدی اون هم به صورت چندین بار بعد ازادانه بچرخی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۱۸ آذر ۱۳۹۴
پس كی با اين بی شرفا برخورد جدی ميشه ، جديدا زورگيرها تو تهران خيلی آزادانه و بدون ترس هر غلطی ميخوان ميكنن ، هفته پيش خواهر زاده منو هر چی داشت گرفتن و باقمه هم زدنش...البته منكر زحمات نيروی انتظامی نيستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۱۸ آذر ۱۳۹۴
واقعا وحشتناکه خیلی دلم به حال اون خانم سوخت کافیه ادم خودش رو جای اون خانم تصور کنهتا بفهمه اون خانم چه زجری کشیده! خدا رحمتش کنه! خدا لعنت کنه اون سارق رو و تمام کسایی که تو فروش مواد مخدر دست دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۸ ۱۸ آذر ۱۳۹۴
یکی هم باید با مادر و خواهر خودش اینکارا بکنه که دیگه از این کارا نکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۲ ۱۸ آذر ۱۳۹۴
حداقل دستگاه ردیاب به انها ببندید تا موقعیت جفرافیایی انها و زمان در حافظه ضبط شود و پلیس با خطوط اینترنت موبایلی بتواند انها را رصد کند. این طوری نمی توانند جرم کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۱۸ آذر ۱۳۹۴
بايد باچنين افرادي برخوردي جدّي شودتاديگرجرئت انجام اين كارهارا نداشته باشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۱۸ آذر ۱۳۹۴
فقط اعدام...اعدام اعدام اگه اولش که چنین جرمهایی کرده بود برخورد قاطع می شد حالا این خانم زنده بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۱۸ آذر ۱۳۹۴
خیلی جالبه متهم کلکسیونی از جرایم خشن در پرونده داشته ولی باز بیرون از زندان بوده تا دست به این جنایت فجیع برند.چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۱۸ آذر ۱۳۹۴
بخدا اینا اعدام معمولی براشون کمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۹ ۱۸ آذر ۱۳۹۴
واقعا که مابایدتاکی شاهدحضورامثال روزبه باشیم??دستگاه مسئول چراایتن افرادروباسابقه این جرایم باحبس های کوتاه رهامیکنند?شایدروزی این اتفاق برای یکی ازاقوام خودشون روی دهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۱۸ آذر ۱۳۹۴
واقعا جای تاسف داره که امثال این افراد آزاد میچرخن. بیچاره خانواده اون دختر....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۱۸ آذر ۱۳۹۴
چرا آدمی که حتی تجاوز به عنف هم تو پرونده‌شه انقد راحت تو خیابونا میگرده؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۱۸ آذر ۱۳۹۴
اقا حداقل واسه اینا یه حبس ابد ببرید که هم اینا دیگه نتونن به این کارشون ادامه بدن هم ملت تو رفاه و آسایش باشن هم درس عبرتی باشه واسه بقیه .به چه دردی میخوره دوروز میندازن زندان بعد ولش میکنن دوباره همون اش و همون کاسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۲ ۱۸ آذر ۱۳۹۴
ضمن تشکر از نیروی انتظامی و بازپرس و تسلیت به خانواده مرحومه از مسئولین خواهشمندم نسبت به برخورد با مجرمین قاطغانه عمل کنند. وقتی یک مجرم دوبار دستگیر میشود معلوم میشود ادب نشده است پس باید احکام شدیدی مثل چندین سال زندان یا کا در در اردوگاه محکوم شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۱۸ آذر ۱۳۹۴
گردن این جور آدم ها رو باید بزنند با دزدی به هر شکلی که باشه باید به شدت بر خورد بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۱۸ آذر ۱۳۹۴
اگر طبق شرع مقدس اسلام (قطع انگشتان و یا دست و.....) عمل بشود،به طور قطع و یقین آمار جرم پایین می آید.ولی چرا عمل نمی شود!!!؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۱۸ آذر ۱۳۹۴
باید با اون کاری کنن که درس عبرتی برا بقیه بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۱۸ آذر ۱۳۹۴
اینجور ادما رو باید چندبار اعدام کرد....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۱۸ آذر ۱۳۹۴
خوب.یک جای کار میلنگه. طرف باچندین جرم دزدی اذیت وآزار جنسی بازم داره آزادانه به جرمش ادامه میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۱۸ آذر ۱۳۹۴
آقایان کجا هستند که بشوند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۱۸ آذر ۱۳۹۴
قبول.ولی تشدیدبرخورد ومجازات و اعمال جدی قانون بازدارنده ومهمتربموقع میتوانددرکاهش جرایم و مجرمین بیشتراثرگذارباشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۱۸ آذر ۱۳۹۴
چرا چنین مجرماهایی باید آزادانه در جامعه بگردند شخصی که چندین مورد سرقت و خشونت و تجاوز داره باید توی خیابان بدون دستگاه ردیاب و بدون کنترل رها باشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۹:۲۰ ۱۸ آذر ۱۳۹۴
دمت گرم .من هم بانظرت موافقم .دستگاه ردیاب جواب می ده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۱۸ آذر ۱۳۹۴
اما نظر من اینکه دست دزد قطع نشه ، قاتل هم میشه ، چرا باید از خطاهای کوچیک به این سادگی چشم پوشی کرد تا کارد به استخوان بخوره، باید قبول داشت کاستیها از پدر و مادرای جامعه است، از جدی نگرفتن کارای کوچیک بچه هامون، ازکاستهای آموزش و پرورش و و و ....حال شما فکر میکنی دستگاه ردیاب جواب بده، حتی اگه گردنشونو بزنی جواب نمیده . "ای در تو بشنو تا دیوار هم بشنوه"
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۱۸ آذر ۱۳۹۴
باعثه شرمندگیه که همچین گرگای وحشی با وجود چندین بار محکومیت هنوز راحت میگردن وراحت به جرم خودشون ادامه میدن.ما از پلیس و نظام بیشتر از اینا انتظار داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۱۸ آذر ۱۳۹۴
وقتی که اسلام اجازه قطع کردن دست سارق می دهد چرا به زندانی کردن و آزاد کردن اکتفا می کنند؟؟؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار