بر اساس ادعای رسانه‌های صهیونیستی، رئیس جدید موساد بیش از یک سال است که ایران را زیر نظر داشته است و برخورد با تهدید هسته‌ای این کشور را مهم‌ترین اولویت جامعه بین‌الملل می‌داند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه صهیونیستی«تایمز آو اسرائیل» ادعا کرد یوسی کوهن، رئیس جدید سازمان جاسوسی موساد، بیش از یک سال قبل تحرکات ایران را از نزدیک زیر نظر داشته و معتقد است برخورد با تهدید هسته‌ای ایران باید مهم‌ترین اولویت جامعه بین الملل باشد. 

این روزنامه صهیونیستی در گزارشی نوشت: در ویدئوی جدیدی که از «یوسی کوهن» رئیس جدید سازمان اطلاعات (جاسوسی) اسرائیل «موساد» منتشر شد، وی گفته است از دیدگاه او امکان وقوع یک جنگ کلاسیک گسترده میان اسرائیل و کشورهای منطقه وجود ندارد. وی تاکید کرده است ایران هسته‌ای مهم‌ترین تهدید برای جامعه جهانی و بویژه برای اسرائیل است. گفته می‌شود این ویدئو در سال ۲۰۱۴ ضبط شده است و برای اولین بار روز سه شنبه در کانال ده تلویزیون اسرائیل منتشر شد. 

این منبع نوشت: یوسی کوهن، که اخیرا از سوی نتانیاهو به عنوان نامزد ریاست موساد معرفی شده است، با چالش گروه داعش و قدرت یافتن ایران مواجه است. 

 نامزد نتانیاهو برای ریاست موساد در سخنرانی خود در مدرسه عالی «عتسیون ییشیوا» که تصادفا «رونی آلشه ئیک» رئیس پلیس جدید اسرائیل هم در آنجا درس خوانده است در جمع دانشجویان مذهبی گفته است برخورد با تهدید هسته‌ای ایران باید مهم‌ترین اولویت جامعه بین الملل باشد. 

یوسی کوهن، که در حال حاضر مشاور بنیامین نتانیاهو در بخش امنیت ملی است، همچنین تاکید کرده است وقوع جنگی تمام عیار میان اسرائیل و یک کشور اسلامی در آینده نزدیک نامحتمل است. وی گفته است منظور از جنگ کلاسیک و تمام عیار میان اسرائیل و یک کشور اسلامی این است که تانک‌های دو طرف در برابر هم صف آرایی کنند و وقوع چنین جنگی در پنج سال آینده غیرمحتمل است. 
 
کوهن تصریح کرده است: «البته کشوری هم وجود ندارد که اسرائیل بتواند با آن جنگی تمام عیار را شروع کند. چیزی به نام ارتش سوریه دیگر در عمل وجود ندارد، اردنی‌ها نیز با ما نخواهند جنگید و حزب الله لبنان نیز تانک ندارد ضمن آنکه با مصر هم توافق صلح امضا کرده‌ایم که امیدوارم به ثبات منجر شود. وی گفت اسرائیل باید در جنگ‌های نابرابر شرکت کند جنگ یک ارتش با دشمنانی که دولتی نیستند مانند سازمان‌های تروریستی.» 

یکی از نام‌های عملیاتی وی «مدل» است که این نامگذاری به علت شکل خاص چهره و نظم و نظام خاص ظاهری به وی داده شده است. او گفته است در جایی بزرگ شده که در نزدیکی محل رشد نتانیاهو بوده و خانواده وی را می‌شناخته است.



انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار