برنامه مداخله آموزش پیشگیری از سرطان در استان قزوین اجرا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین؛معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در این برنامه کارکنان دستگاه های اجرایی، خدمات دهندگان سلامت و فعالان سازمان های مردم نهاد به عنوان گروه های هدف، آموزش دریافت می کنند.

سعید اسکویی افزود: آموزش جامعه هدف به منظور پیشگیری از بیماری سرطان، بر شناخت شایع ترین سرطان ها در ایران و استان قزوین متمرکز است؛ این برنامه شامل برگزاری کلاس های آموزشی و همایش های علمی، برپایی نمایشگاه سلامت، تهیه و توزیع بسته های آموزشی و اطلاع رسانی از طریق رسانه های مجازی است.

وی بیماری سرطان را دومین عامل مرگ و میر در استان دانست و افزود: سال گذشته هزار و 400 مورد بیمار سرطانی در استان شناسایی شدند و 880 مورد از فوتی های استان، ناشی از سرطان بوده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: سرطان های پوست، معده، کلون و پروستات و سینه از شایع ترین سرطان های استان و کشور است که با مصرف غذاهای کم چرب، سبزی و میوه، کاهش مصرف قند و شکر و نمک، ورزش منظم و بهبود سبک زندگی می توان تا حد قابل قبولی از بروز آنها پیشگیری کرد.

اسکویی افزود: پرهیز از مصرف دخانیات، کنترل وزن، محافظت در برابر عفونت ها و محافظت از پوست، رعایت اصول ایمنی در محیط کار و منزل و مراجعه به موقع به پزشک در صورت بروز علایم هشدار دهنده، از ابتلا به سرطان ها پیشگیری می کند.

اجرای این برنامه از دی ماه در استان آغاز می شود و تا پایان خرداد سال آینده ادامه دارد.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.