رییس منابع طبیعی شهرستان کهگیلویه از تولید 36هزار اصله نهال با هزینه بالغ بر 4 میلیون تومان در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، هدایت الله آویزش افزود: با توجه به شرایط اقلیمی منطقه و متناسب بودن انواع گونه های محلی از جمله کنار، اوکالیپتوس و ابریشم هندی اقدام به تولید نهالستان کردیم.

وی بیان کرد: در سنوات گذشته تولید نهالستان را با 36هزار اصله با قیمتی بالغ بر 24میلیون تومان به بخش خصوصی واگذار کردیم.

رییس منابع طبیعی کهگیلویه گفت: منابع طبیعی شهرستان همین میزان نهالستان را در سال جاری با اعتباری بالغ بر 4 میلیون تومان به اتمام رساندیم.

آویزش با اشاره به صرفه جویی 20میلیون تومان هزینه ای تولید نهالستان در سالجاری ادامه داد: اداره منابع طبیعی در زمان های خاص و هفته منابع طبیعی اصله های مجانی در اختیار مردم قرار می دهد.

وی مقابله با خشک سالی، کم‌آبی، رشد سریع و مقاومت‌پذیری بالا در مقابل بیماری ها را از جمله ویژگی های این گونه نهال ها عنوان کرد.

آویزش بیان کرد: تولید این نهال ها علاوه بر نیاز تامین شهرستان، شهرستان‌های چرام، باشت، گچساران، خوزستان و بهبهان را پوشش می‌دهند.

به گفته آویزش از سال 90 تا کنون 328هزار 600 اصله نهال در شهرستان کهگیلویه تولید شده است.

رییس منابع طبیعی کهگیلویه در ادامه با بیان اینکه بادام کاری امسال این شهرستان در کشور به عنوان شهرستان نمونه و پایلوت شناخته شد، اضافه کرد: تاکنون قریب به 10 هزار 655 هکتار بادام کاری در شهرستان کهگیلویه انجام شده است.

انتهای پیام /گ

برچسب ها: اصله ، نهال ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.