استاندار خراسان رضوی بر ضرورت ارتقای سطح خدمت رسانی و تامین امکانات مورد نیاز زائران پیاده در اقامتگاه های موقت تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد، علیرضا رشیدیان روز چهارشنبه در جریان بازدید از ایستگاه های صلواتی مسیر زائران پیاده حرم مطهر رضوی در محور قوچان با تاکید بر ضرورت مردمی کردن خدمت رسانی به زائران پیاده حرم رضوی گفت: باید در بحث فرهنگ سازی و هدایت نذور مردم و هیات های مذهبی بویژه در ایام پایانی ماه صفر، اقدام گسترده تری انجام شود.

وی با بیان اینکه اکنون تلاش های زیادی برای ارائه خدمت مناسب به زائران در حال انجام است، اظهار کرد: البته مسائل و کمبودهایی هم وجود دارد که باید با ورود و مشارکت بخش های مختلف مردمی به مرور مرتفع شود.


استاندار خراسان رضوی افزود: زائران این مسیر را به عشق امام مهربانی با همه مشکلات و سختی های طی می کنند و خدمت به این جمعیت باید سرلوحه کار مردم و مسوولان قرار گیرد.


رشیدیان با اشاره به افزایش زائران اظهار کرد: دستگاه های دولتی هم اکنون در کنار بخش مردمی وارد عمل شده اند و امسال از نظر تعداد ایستگاه های بین راهی و امکانات و تجهیزات مسیر نسبت به سال قبل رشد خوبی دیده می شود.


وی با بیان اینکه ایستگاه های صلواتی بین راهی امسال از 200 مورد سال گذشته به 250مورد رسیده، افزود در داخل شهرها نیز ایستگاه ها، امکانات و ظرفیت های پذیرایی زائران رشد داشته است و از سویی اشتیاق زائران برای حرکت در این مسیر با وجود وضعیت نامناسب جوی، رشدی مضاعف دارد

استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: این اشتیاق به حدی است که روز گذشته با وجود بارش برف و کولاک در جاده های استان و ایجاد برخی محدودیت ها از سوی پلیس و راهداران برای حرکت زائران در مسیرها، آنان همچنان با استواری به حرکت ادامه دادند.

وی افزود: رشد اقبال زائران پیاده به حرکت در مسیرها بیش از سطح خدمات است که نمود آن در رشد دانشجویان یکی از دانشگاه های کشور برای حرکت در این مسیر از پنج هزار نفر در سال گذشته به 15 هزار نفر در امسال قابل مشاهده است.

وی با بیان اینکه محدودیت فضا و امکانات موجب شد تنها زمینه سفر برای سه هزار نفر از آنان فراهم شود، ابراز امیدواری کرد که در سال های بعد با گسترش امکانات و توسعه فرهنگ خدمت در مشهد طی این ایام، از زائران بیشتری پذیرایی شود.

رشیدیان ادامه داد: به منظور ایجاد و توسعه زیرساخت ها در این حوزه برنامه ریزی شده تا معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استان در شش مسیر ورودی مشهد ایستگاه های ثابتی را جانمایی کرده و ضمن ارائه مجوزهای لازم و حضور خیران در طول سال برای خدمات رسانی به زائران فعال شوند.

وی گفت: این فضاها به عنوان مراکز خدماتی در طول سال فعال خواهند بود و سطح کار و فعالیت آنها گسترده تر خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی در این بازدید از ایستگاه های صلواتی مسیر بازدید کرده و ضمن گفت و گو با خیران، خدمات رسانان و نیز زائران پیاده، در جریان برخی مسائل و محدودیت های آنان قرار گرفت و بر رفع آنها با تلاش نهادهای مرتبط تاکید کرد

بنابر بر آمارهای اعلام شده مشهدالرضا (ع) در ایام پایانی ماه صفر افزون بر 3.5 میلیون زائر را میزبانی می کند که بیش از 250 هزار نفر آنان زائران پیاده هستند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.