نسل جوانی که وارد این کار شده‌اند، به خوبی به کار خود واقف بوده و توانایی پیشبرد این بخش را دارند. اگر گاهی مشکلی هم احساس می‌شود، به احتمال زیاد بر اثر کمبود تجهیزات است.

هادی بهروز فیلمبردار فیلم «ایستاده در غبار»، در خصوص جزئیات این کار در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: تصور می‌کنم همکاری من با گروه «ایستاده در غبار» از دوم شهریور آغاز شد. همکاری من با آقای مهدویان به کار قبلی او یعنی «آخرین روزهای زمستان» باز می‌گردد.

وی ادامه داد: از جمله ویژگی‌های فیلمبرداری این کار سبک دوربین روی دست بود که به منظور رسیدن به بافت و جنس خاصی صورت گرفت. چرا که می‌بایست عنصر باورپذیری در آن ملموس باشد. همچنین تصاویر مختلفی از دهه‌های 50 و 60 موجود است که در انتخاب این سبک به ما کمک کرد. البته ما قصد داشتیم که به سبک دیجیتال نزدیک نشده و کار نوینی را ارائه دهیم. البته این نوع فیلمبرداری به پیشنهاد آقای مهدویان بود که دراینکار آن رابه تکامل رساندیم.

بهروز تصریح کرد: با توجه به اینکه کار قرار است روی پرده سینما برود، سعی کردیم در«ایستاده در غبار» کار را درست‌تر و کامل‌تر اجرا کنیم.

وی افزود: از جمله عوامل دیگری که در فیلمبرداری کار مورد توجه قرار گرفت، نحوه نورپردازی بود. به شکلی که باورپذیر باشد، نه به گونه‌ای اغراق شده. به این دلیل که نیاز است تا صحنه به خوبی دیده شود. از آنجا که روایت داستان مستندگونه است، تصاویر نیز به شکل واقعی به نمایش در آمده‌اند. طراحی‌ها بر اساس موارد طبیعی صورت گرفته است.

لازم به ذکر است؛ عوامل دیگری چون طراحی صحنه و لباس نیز در باورپذیری تصاویر تاثیر بسزایی دارند.

بهروز بیان کرد: شرایط فعلی فیلمبرداری در سینما خوب است و شاید باید بگویم فوق‌العاده. این بخش حتی از دیگر بخش‌ها جلوتر است. نسل جوانی که وارد این کار شده‌اند به خوبی به کارخود واقف بوده و توانایی پیشبرد این بخش را دارند. اگر گاهی مشکلی هم احساس می‌شود، به احتمال زیاد بر اثر کمبود تجهیزات است.

وی اظهار داشت: در این بازار کار کردن سخت است؛ زیرا رقابت فشرده‌ای وجود دارد. همه کارشان را به خوبی می‌دانند. من نیز جزو تازه واردان این عرصه محسوب می‌شوم. این کار برند ما بوده، اما عامل مهم کار  گروهی و کار اشتراکی ما است.

هادی بهروز در خصوص همکاری خود با گروه «ایستاده در غبار» عنوان کرد: اگر قرار بود من با کارگردان دیگری همکاری کنم، به طور قطع کار متفاوت می‌شد. اما گروهی که هم اکنون با یکدیگر کار می‌کنیم، از لحاظ فکری بسیار به هم نزدیک بوده و تقریبا گروه همان افرادی هستند که در «روزهای زمستان» تجربه موفقی را داشتیم. به طور کامل مزیت اصلی «ایستاده در غبار» همکاری گروه در گذشته است. اگر عدم همکاری بین عوامل وجود داشت، روند پیشرفت کار هم کند می‌شد.

وی در پایان گفت: همه عوامل «ایستاده در غبار» دو تا سه برابر کار قبلی انرژی صرف کرده‌اند. امیدوارم با پتانسیل‌هایی که این کار دارد و طریقه ارائه آن که در حوزه کارهای دفاع مقدس شکلی نو است، این روند ادامه‌‌دار بوده و بازخوردهای خوبی از آن دریافت کنیم.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.