رئیس پارلمان اروپا گفت اتحادیه اروپا به خاطر سیل پناهجویان در معرض از دست دادن وحدت خود قرار گرفته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه پرس تی وی، مارتین شولتز سه‌شنبه ضمن هشدار درباره ظهور «نیروهایی» در سطح اروپا که ممکن است به فروپاشی اتحادیه 28 عضوی اروپا بیانجامد، گفت: «اتحادیه اروپا در معرض خطر است. هیچ کس نمی‌تواند بگوید که آیا اتحادیه اروپا کماکان تا ده سال آینده به همین شکل باقی خواهد ماند یا خیر.»

شولتز گفت اتحادیه اروپا باید همه تلاش خود را برای جلوگیری از فروپاشی به کار گیرد، در غیر این صورت پیامدهای آن «فاجعه‌بار» خواهد بود.

این سیاستمدار آلمانی که با روزنامه «دی ولت» گفتگو می‌کرد با اشاره به رویکرد نوظهور تفکر کشور-محور در میان بسیاری از دولت‌های اروپایی هشدار داد که جایگزین اتحادیه متحد کنونی اروپا «اروپای ملی‌گرا و اروپای مرزها و دیوارها» خواهد بود.

بیش از 850 هزار پناهجو در سال جاری عمدتا برای رهایی از مصائب جنگ و فقر در خاورمیانه و آفریقا وارد اروپا شده‌اند، که از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون شدیدترین بحران پناهجویان قاره اروپا به شمار می‌رود. انتظار می‌رود اروپا در سال آینده نیز شاهد سیل بی‌سابقه پناهجویان باشد.

هجوم پناهجویان سبب تنش میان اعضای اتحادیه اروپا شده است و بسیاری از کارشناسان سیاست‌های کشورهای غربی را عامل بروز این معضلات می‌دانند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار