دولت روسیه خواستار بررسی موضوع عملیات ترکیه در عراق و سوریه در شورای امنیت شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، شماری از دیپلمات ها سه شنبه اعلام کردند روسیه درخواست کرد عملیات نظامی ترکیه در سوریه و عراق به شکلی غیر رسمی در شورای امنیت سازمان ملل متحد بررسی شود.

این مسئله قرار است عصر سه شنبه در رایزنی های غیر علنی بین سفرای 15 کشور عضو شورای امنیت که دسامبر تحت ریاست آمریکا قرار دارد،‌ مطرح شود.

روابط بین آنکارا و مسکو از زمان حادثه هوایی 24 نوامبر زمانی که یک بمب افکن روس درپی حمله هواپیماهای ترکیه سرنگون شد ،‌بسیار پرتنش است . عراق به نوبه خود خواستار خروج نظامیان ترکیه از خاک خود شده است.

یک دیپلمات اعلام کرد:« روسیه رایزنی هایی را در خصوص اقدامات ترکیه در سرزمین های سوریه و عراق درخواست کرده است.»

وی به جزییات بیشتر در مورد تقاضای روسیه اشاره نکرد. پتر ایلیشوف معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل تصریح کرد این ابتکار فقط به ترکیه مربوط می شود و مسکو فعلا خواستار اقدام خاصی از سوی شورای امنیت نیست.

وی در گفتگو با خبرنگاران گفت: «ما می خواهیم دبیرخانه سازمان ملل ما را از آنچه در منطقه می گذرد آگاه کند.»

این دیپلمات روس گفت: «هرکشوری که در منطقه عمل می کند باید این کار را در هماهنگی با کشور میزبان انجام دهد.»

عراق خروج نیروهای زمینی ترکیه را که به طور غیرقانونی وارد خاک این کشور شده اند درخواست کرده و 48 ساعت به ترکیه برای خارج کردن این نیروها مهلت داده است.

عراق تهدید کرده است در غیر این صورت به شورای امنیت رجوع خواهد کرد. آنکارا به نوبه خود استقرار این نیروها را کم اهمیت می داند. 


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۱۸ آذر ۱۳۹۴
اتحادیه عرب و شورای همکاری خلیج فارس, عملیات نظامی روسیه در خاک سوریه و اشغال این کشور عربی اسلامی را به شورای امنیت سازمان ملل خواهند برد
آخرین اخبار