رئیس‌جمهور ترکیه گفت غرب به فکر سرنوشت آوارگان نیست و دلش برای آن‌ها نمی‌سوزد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر در خبری فوری گزارش داد: "رجب طیب اردوغان،" رئیس‌جمهور ترکیه ادعا کرد: هرکس از دولت سوریه حمایت کند از داعش پشتیبانی کرده است.

رجب طیب اردوغان در اظهارات خود در نشست مقامات و شخصیت های شهر آنکارا گفت: ترکیه دروازه‌های خود را از مدت ها پیش بر روی پناهجویان سوری گشوده است. پناهجویان سوری برادران ما هستند و ما به میزبانی از آنها ادامه می دهیم. ما تاکنون 9 میلیارد دلار برای میزبانی پناهجویان سوری هزینه کرده ای . حمایت ما از پناهجویان سوری، تا زمانی که آنها در ترکیه هستند ادامه دارد. ما دست به مقابله به مثل نمی زنیم. دو و نیم میلیون پناهجوی سوری در ترکیه زندگی می کنند و ما هر روز شماری از آنها را در سواحل خود نجات می دهیم. سرنوشت مهاجران سوری برای غرب اهمیت ندارد.

وی اعلام کرد ترکیه یک ملت است و ملت شامل همه کردها، ترکها و قفقازها و دیگر مولفه ها و قومیتها می شود. ما امت واحد، ملت واحد، سرزمین واحد و دولت واحد هستیم و از این اصول چهارگانه عقب نخواهیم نشست. اردوغان تصریح کرد ما در دام مقابله به مثل با هرگونه اقدام تحریک کننده نخواهیم افتاد و این خود ما هستیم که مشخص خواهیم کرد نحوه پاسخ و زمان پاسخمان چه خواهد بود.

اردوغان افزود حدود دو میلیون و پانصد هزار آواره سوری در ترکیه هستند و ما بسیاری از این آوارگان را روزانه از مرگ در دریا نجات می دهیم. غرب به فکر سرنوشت آوارگان نیست و دلش برای آوارگان نمی سوزد.



انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۱۷ آذر ۱۳۹۴
حنای ترکیه دیگر رنگی ندارد. ترکیه داعشی جنایتکار خیانتکار و از پشت به دنیا و بشریت خنجر زد.
آخرین اخبار