رییس‌کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: باید تفکر و مشی قانون‌گرایی را در جامعه ترویج داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از کرمانشاه ؛ محمدرضا عدالتخواه در دومین جلسه شورای پیشگیری از جرائم انتخاباتی استان اظهار داشت: اگر در تمامی جلسات و تریبون‌ها رعایت قانون سرلوحه کار باشد آن وقت می‌توان با هر تخلفی برخورد کرد و مقابله با قانون شکنی را همواره در دستور کار قرار داد.
 
وی با توجه به انتخابات اسفندماه سالجاری افزود: تمامی تصمیماتی که به انتخابات ختم می‌شود، باید انتخاباتی سالم، پرشور و در شأن جمهوری اسلامی ایران و بر اساس موازین شرعی و قانونی داشته باشیم.
 
رییس کل دادگستری استان کرمانشاه تاکید کرد: شرایط باید بگونه‌ای رقم بخورد که بتوانیم روز بعد از انتخابات را به روز جشن ملی تبدیل کنیم.
 
عدالتخواه استفاده از امکانات دولتی را له یا علیه داوطلبان انتخاباتی ممنوع دانست و تاکید کرد: این ممنوعیت علاوه بر امکانات به اقدامات کارکنان در ساعات اداری نیز برمی‌گردد که چنانچه در سازمان یا نهادی رعایت نشود عملی مجرمانه است که باید با آن با جدیت برخورد شود.
 
وی اضافه کرد: دستگاه قضایی استان کرمانشاه درصدد آگاه سازی و جلوگیری از وقوع جرایم و تخلفات انتخاباتی است.
 
رییس‌کل دادگستری استان کرمانشاه، عالی‌ترین مقام قضایی استان کرمانشاه رصد و پایش بهره‌برداری از امکانات دولتی به نفع یا علیه نامزدها و نظارت بر ادارات اجرایی را وظیفه استانداری برشمرد و گفت: واحدهای نظارتی استانداری در این خصوص باید اقدام لازم را در میان ادارات انجام دهند و با توجیه آنها از هرگونه سوء استفاده از امکانات دولتی و نیروی انسانی جلوگیری کنند.
 
وی یادآوری کرد: نیروی انتظامی می‌تواند به استناد ماده 6 قانون انتخابات در جرایم مشهود انتخاباتی مانند الصاق و نصب اعلامیه، عکس، پوستر، بنر نسبت به امحاء آنها اقدام کرده و متخلفین را به دادسرا معرفی کنند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.