معاون عمرانی وبرنامه ریزی فرماندار ریگان با اشاره به تاخیر در آب رسانی به روستاهای رودشور زمین گفت: با تلاشهای صورت گرفته تا یک ماه آینده مشکل آب اشامیدنی در این روستاها برطرف خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از کرمان بررسی مشکلات روستاهای رودشور زمین با حضور مسئولان شهرستان ریگان وامام جمعه اهل تسنن بررسی شد

محمد مطهری نیا افزود: با ساخت یک مجتمع ابرسانی در این روستاها بیش از 11روستا از نعمت اب اشامیدنی سالم برخوردار خواهند شد .



وی اظهار داشت: لوله کشی در سطح روستاهای این مناطق در حال انجام می باشد

معاون عمرانی وبرنامه ریزی فرماندار در ادامه با اشاره به به اینکه بیش از 24واحد اموزشی غیر استاندار در شهرستان ریگان وجود دارد که یکی از این مدارس در این منطقه است اولویت را در ایجاد ساختمان استاندارد به این روستا داد .

مطهری نیا با اشاره به اینکه 11موتور پمپ کشاورزی به افراد جویای کار به زودی در ریگان داده میشود اظهار داشت: این موتور پمپ ها در قالب شرکتهای زارعی ویا مشارکتی واگذار می گردد .

وی افزود: تمامی زمینهای این موتور پمپ های کشاورزی تسطیح واماده واگذاری می باشند که با واگذاری انها اشتغال در این مناطق ایجاد خواهد شد

معاون عمرانی وبرنامه ریزی فرماندار ریگان در ادامه با اشاره به اینکه جهت مصرف بهینه اب در حوزه کشاورزی اجرای سیستم های نوین ابیاری در دستور کار قرار دارد افزود: 80درصد این طرح بلاعوض مابقی ان اورده کشاورز می باشد .

مطهری نیا گفت: به زودی یک کیلومتر از موتور پمپ های کشاورزی در رودشور زمین لوله گذاری خواهند شد واز هدر رفت اب در این مناطق جلوگیری خواهد شد

وی با اشاره به اینکه 11خانه بهداشت در شهرستان ریگان در حال ساخت می باشد افزود: 2خانه بهداشت در مناطق رودشور زمین در حال ساخت می باشد. در این جلسه مولوی اسلام ملا زهی امام جمعه اهل تسنن با اشاره به اینکه مسئولان توجه جدی به مناطق اهل تسنن نشین دارند اظهار داشت: با مشارکت در تمامی کارها می توان روستاهای شهرستان را اباد نمود .

وی وحدت بین شیعه وسنی در شهرستان ریگان را مثال زدنی دانست و گفت :این وحدت به عنوان الگو در استان کرمان مطرح می باشد .

در این جلسه امام جمعه اهل تسنن مشکلات روستاهای اهل تسنن را مطرح ومسئولان جهت رفع انها قول مساعد دادند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ت

برچسب ها: آبرسانی ، روستا ، ریگان ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.