رئیس کمیسون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امسال ریالی به بخش‌های عمرانی کشور تخصیص داده نشده، گفت: حدود 130 هزار میلیارد تومان از هزینه درآمد کشور برای حقوق کارمندان پرداخت می‌شود.

تاکنون ریالی به بخش عمرانی تخصیص داده نشده است/ وام خرید کالا مختص کارمندان نیستبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ارسلان  فتحی‌پور رئیس کمیسون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در چهارمین همایش اتاق اصناف کشور گفت: قوانینی که در قوه مقننه تدوین و تصویب می‌شود وظیفه ما اجرای آن و حمایت از این قانون است.

وی تصریح کرد: اقتصاد کشور ما هم اکنون با روش دولتی و یا خصولتی و یا تعاملی اداره می‌شود ولی موضوع اصلی ما در حال حاضر اقتصاد مقاومتی و مردمی کردن اقتصاد کشور است که باید به این سمت حرکت کنیم.

فتحی‌پور تأکید کرد: حدود 130 هزار میلیارد تومان هزینه درآمد کشور برای حقوق مردم پرداخت می‌شود که باید در این زمینه برنامه‌ای داشته باشیم در حال حاضر درآمد کشور کاهش پیدا کرده به طوری که از شروع سال‌جاری تا آذر ماه ریالی برای بخش‌های عمرانی تخصیص داده نشده است.

رئیس کمیسون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: باید این واقعیت را بپذیریم که رکود در کشور حاکم است و هیچ کسی نمی‌تواند آن را منکر شود وقتی که پروژه‌های عمرانی در کشور تعطیل و کارخانجات سیمان و ذوب آهن به دلیل تولید بیشتر اشباع شدند این نشان از رکود حاکم در جامعه است.

وی ادامه داد: اکثر شهرک‌‌های صنعتی در حال حاضر با 30 درصد ظرفیت فعالیت می‌کنند و برخی نیز تعطیل شده‌اند و این امر تأثیری در اصناف و نظام توزیع کشور دارد که به دنبال خود معضلاتی را برای کشور به ارمغان می‌آورد.

فتحی‌پور ادامه داد: زمانی که تورم انتزاعی را در کشور داشتیم که این موضوع در نظام توزیع تأثیر گذاشته بود اما الان در بازار ارزانی انتزاعی به وجود آمده است که می‌توانیم بگوییم تورم کاهش پیدا کرده و کالاها ارزان شده است و این امر به نوبه خود مشکلاتی را برای نظام صنفی و توزیع به وجود آورده است.

فتحی‌پور تصریح کرد: اکثر مردم منتظر هستند که شاید همه کالاها ارزان شود اما باید واقعیت را پذیرفت که ارزانی در کشور وجود نخواهد داشت چرا که بحث نظام توزیع مشکل دارد.

وی در خصوص کارت اعتباری خرید کالا گفت : این کارت تنها مختص کارمندان دولتی نیست بلکه همه افراد می‌توانند از این وام استفاده نمایند به طوری که از 6 هزار میلیارد تومانی که در شورای پول و اعتبار به تصویب رسیده 3 هزار میلیارد تومان برای بخش خودرو و 3 هزار میلیارد برای خرید لوازم خانگی تخصیص داده شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از اصلاح قانون نظام مالیات ارزش افزوده در کشور خبر داد و گفت: شفاف‌سازی قانون مالیات در تمام دنیا اجرا می‌شود و ما هم سعی بر آن داریم که قوانین تصویبی را شفاف و اجرا نماییم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار