مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: رسانه ها باید برای بالا بردن درک جامعه از حقیقت وقف برنامه ریزی کرده و در راستای نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه گام بردارند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: رسانه ها باید برای بالا بردن درک جامعه از حقیقت وقف برنامه ریزی کرده و در راستای نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه گام بردارند.

دکتر ابراهیم رحیمی زنگنه در چهارمین همایش وقف، رسانه و چشم انداز فرارو گفت: برنامه ریزی برای شناسایی فرهنگ وقف و نهادینه کردن آن در جامعه ضروری است و رسانه ها و فضای مجازی نیز نقش مهمی در معرفی فرهنگ وقف به جامعه دارند.

وی افزود: دوران صفویه، دوره شکوفایی وقف در کشور بود و فرهنگ وقف از زمان شیخ علی خان زنگنه به جد مورد توجه قرار گرفت.

رحیمی زنگنه اظهار داشت: بسیار از مفاخر و نخبگان استان کرمانشاه برای مردم شناخته شده نیستند و به نظر می رسد توجه وقف به این مقوله می تواند نقش مهمی در شناساندن این چهره ها به جامعه داشته باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه استان کرمانشاه در روزگاران کهن قطب پرورش نخبگان بود به میرزا حسن کرمانشاهی معروف "شیخ الحکما" اشاره کرد.

وی افزود: وی برجسته ترین حکیم مشاعی دوره قاجار و استاد آیت الله شاه آبادی استاد امام خمینی(ره) بوده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: کرمانشاه از حیث تعداد موقوفات در کشور رتبه هشتم و در غرب کشور رتبه نخست را دارد.
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.