رییس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد گفت: بیش از 250 طرح کشاورزی با اعتباری حدود دو هزار میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی در بانک های عامل این استان در انتظار دریافت تسهیلات هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان ها باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ جعفر گوهرگانی افزود: این طرح ها در بخش های مختلف آب و خاک، دام و طیور، آبزی پروری، باغبانی، زراعت، تامین آب و تولید بذر هستند.

وی بیان کرد: میزان پرداختی تسهیلات صندوق توسعه ملی در بخش کشاورزی در سال جاری کمتر از 120 میلیارد ریال بوده است.

وی با بیان اینکه میزان پرداخت تسهیلات صندوق توسعه ملی در بخش کشاورزی این استان در سال جاری حدود 20 درصد نسبت به پارسال کاهش پیدا کرده خواستار همکاری بیشتر بانک های عامل استان در این زمینه شد.

گوهرگانی با انتقاد از برخی ناهماهنگی ها و ضعف دبیرخانه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان و همچنین نبود خروجی مثبت این کارگروه مهم خواستار بازنگری و فعال تر شدن آن شد.

وی با اشاره به معطل ماندن و وجود بروکراسی ها و سختگیری های بی مورد از سوی بانک های عامل در پرداخت تسهیلات صندوق توسعه ملی ، گفت: بر اساس قانون بانک ها می توانند در صورت فراهم نشدن شرایط پرداخت یک طرح در اسرع وقت نیز طرح ها و متقاضیان دیگری با شرایط بهتری را جایگزین کنند.

گوهرگانی اظهار کرد: این در حالی است که بانک ها با سهل انگاری و معطل ماندن طرح ها فرصت ارائه و جایگزین شدن سایر طرح ها را نیز از دستگاه مربوطه گرفته اند.

وی دریافت و استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی را یکی از فاکتورهای مناسب برای رونق ، توسعه و فعال شدن طرح های اقتصادی بویژه در بخش کشاورزی ذکر کرد.

گوهرگانی تامین و تخصیص ندادن آب از سدهای و رودخانه های موجود استان برای تامین آب اراضی کشاورزی دیم را یکی از معضلات مهم و درعین حال از نگرانی های اساسی کشاورزان دانست و گفت: خشکسالی ها و شرایط بحران آبی در کشور نیز بر حساسیت ها و برخی نگرش های منفی در این راستا دامن زده است.

وی همچنین از وجود بیش از 30 طرح ایستگاه پمپاژ و سد خاکی یا بتنی در سطح استان برای تامین و انتقال آب مورد نیاز اراضی کشاورزی دیم خبر داد و گفت: با بهره برداری از این سدها بیش از 10 هزار هکتار از اراضی دیم کشاورزی در استان به اراضی آبی تبدیل خواهند شد. 

انتهای پیام /ش
برچسب ها: طرح ، کشاورزی ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.