عراقچی:

با توجه به تفاهم موجود پرونده pmd بسته می‌شود

رییس ستاد پیگیری اجرای برجام از « تفاهم خوب» میان ایران و 1+5 برای ارائه قطعنامه به شورای حکام و بستن پرونده پی.ام.دی خبر داد و گفت: با توجه به این تفاهم این هدف محقق خواهد شد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "سیدعباس عراقچی" رییس ستاد پیگیری اجرای برجام شامگاه دوشنبه پس از سه ساعت و نیم جلسه کمیسیون مشترک ایران و 1+5 به خبرنگاران گفت: جلسه خوبی داشتیم و در مجموع حدود سه ساعت در خصوص موضوعات مختلف گفت و گو کردیم که طبعا یکی از مهمترین آنها بحث پی.ام.دی و بسته شدن ان در شورای حکام بود.

معاون حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه اظهار داشت: کشورهای 1+5 متن پیش نویس قطعنامه ای را آماده کرده اند که در خصوص ابعاد مختلف ان مشورت ها و بحث هایی داشتیم. فکر می کنم تفاهم بسیار خوبی در این خصوص وجود دارد که قطعنامه باید منجر به بسته شدن پی.ام.دی شود.

وی تاکید کرد: طبعا کشورهای 1+5 این پیش نویس را به شورای حکام ارائه خواهند داد و روز 15 دسامبر شورای حکام تصمیم گیری خواهد کرد.

رییس ستاد پیگیری اجرای برجام گفت: فکر می کنم با توجه به تفاهمی که به دست امده و وجود دارد انشاءالله این کارمحقق خواهد شد.

عراقچی در پاسخ به سوالی درباره انتظار ایران در این زمینه گفت: انتظار ما کاملا روشن است و قبلا هم گفته شده. پرونده موسوم به پی.ام.دی یا همان ابعاد نظامی احتمالی با توجه به گزارشی که اقای امانو داده و در حقیقت وجود یک برنامه نظامی هسته ای در ایران را رد کرده باید بسته شود.

معاون وزیر امور خارجه اظهار داشت: شورای حکام باید پرونده را ببندد. راه در این مسیر کاملا هموار است. تفاهمی که بین ما و 1+5 وجود دارد بر همین اساس است و قطعنامه ای هم که اماده شده با همین تفاهم اماده شده و انشاءالله منجر به بسته شدن خواهد شد.

دومین کمیسیون مشترک ایران و 1+5 روز دوشنبه در دو نوبت در وین تشکیل جلسه داد.

سید عباس عراقچی، مجید تخت روانچی، حمید بعیدی نژاد و رضا نجفی در این جلسه حضور داشتند.

انتهای پیام/

برچسب ها: برجام ، pmd ، عراقچی ، وین ، شورای حکام ، 5+1
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار