سرپرست دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان خراسان رضوی گفت: جایگاه شورای نگهبان در نظام جمهوری اسلامی جایگاه حساس و تاثیر گذاری است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز مشهد؛ حجت السلام و المسلمین محرابی در جمع نخبگان پایگاه های بسیج دانشگاه فردوسی ضمن گرامیداشت روز دانشجو و تبریک این روز به دانشجویان افزود:رهبری معظم در 4 اذر سخنرانی که در جمع بسیجیان داشتندفرمودند که بسیج یک سنگر مستحکم است و اگر می بینید که در خارج از کشور ان را می کوبند و مورد هجمه قرار می دهند بدانید که جایگاه تاثیر گذاری دارد که باید قدر این جایگاه بسیج را دانست.

 وی افزود:من به شما دانشجویان نخبه بسیجی توصیه می کنم که با سایر دانشجویان نیز در بحث انتخابات تعامل و مباحثه داشته باشید و باهم گفتگو کنید وهمه دانشجویان مغرض نسیتند خیلی از انها ولایت فقیه را قبول دارند ولی ندانسته کاری انجام می دهند که خودشان اگر متوجه اشتباه شان شوند متقاعد خواهند شد.

حجت السلام و المسلمین محرابی اشاره کرد: رهبری چندین بار فرمودند که افراد باید مرزهای خودشان را در انتخابات مشخص کنند و اگر حرف های را تکرار می کنند که دشمنانمان در خارج ان حرف ها را می زنند تردید نکنید که مشکل دارند یا می فهمند و می فهمند و با عناد با نظام مشکل دارند.

وی تصریح کرد: شورای نگهبان یکی از جایگاه خاص و مهم در نظام جمهوری اسلامی ایران است و تا جایی که بیشترین هجمه ها و تهمت ها به آن وارد می شود .

  سرپرست دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان خراسان رضوی گفت: هر چقدر که به انتخابات نزدیک می شویم هجمه ها به سوی شورای نگهبان زیاد می شود در صورتی که شورای نگهبان مربوط به جریان خاصی نیست که بخواهد از آن جریان دفاع کند ما در شورای نگهبان حامی تمامی جریان های سیاسی هستیم و در مقابل هیچ جریانی نیز جبهه گیری نمی کنیم.

حجت السلام و المسلمین محرابی افزود: تمام کسانی که به عملکرد شورای نگهبان در جریان استصوابی ایراد دارند حاضر هستیم هر کس که نسبت به رد صلاحیت کاندیدا های مورد نظرشان سوالاتی و شبهه ای دارند گفتگو کنیم وعلت رد صلاحیت را بگویم .

وی تصریح کرد: شورای نگهبان از 12 نفر تشکیل می شود که 6 فقیه و 6 خقوقدان هستند که شش حقوقدان با معرفی رئیس قوه قضائیه به مجلس شورای اسلامی انتخاب می شوند.

وی با اشاره به اینکه در دو مبحث شورای نگهبان دخالت نمی کند ادامه داد: یکی انتخاب حقوقدانان توسط ملس و همچنین در بحث اعتبار نامه ها که در مجلس شورای اسلامی به بحث گذاشته می شود که شورای نگهبان نمی تواند در آن دخالت داشته باشد .

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان خراسان رضوی گفت: ساز و کار انتخابات به دو بخش قابل تقسیم است که شامل هیات های اجرایی و هیات های نظارت می شودکه در هیات اجرایی که در مجموع از یازده نفر تشکیل می شود صلاحیت های کاندیدا ها را بررسی می کنند و هر کس که رد صلاحیت شد می تواند به هیات نظارت که بدین منظور تشکیل شده مراجعه و شکایت خود را اعلام کندو وظیفه این هیات نظارت رسیدگی به شکایت ها است.

حجت السلام و المسلمین محرابی گفت: کار شورای نگهبان اینست که آنچه را که قانون برایشان موظف و تعیین کرده است را انجام دهد و هر کس که قانون را قبول دارد باید به آنچه قانون مصوب کرده است تمکین کند.

وی ادامه داد: ما در شورای نگهبان قانون را رعایت می کنیم و هر کس شرایط مورد نظر قانون را نداشته باشد رد صلاحیت خواهد شد چه اصولگرا باشد و چه اصلاح طلب.

 سرپرست دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان خراسان رضوی افزود: بحث ما در سر ولایت فقیه است اگر بفهمیم و آن را قبول داشته باشیم مشکلی و با توجه به شعار سال که توس رهبر انقلاب بیان شده است که سال دولت و ملت همدلی و همزبانی نامیده شده تلاش کنیم تا انتخاباتی پرشور داشته باشیم.

وی گفت: اگر کسی با ولایت فقیه آشنا باشد در دو راهی انتخاب راه صلاح و صحیحی را تشخیص خواهد داد و همانطور که رهبری معظمفرمودند که رای مردم حق الناس است ما به این مهم توجه داشته باشیم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.