سخنگوی شورای نگهبان از یافتن مشكلاتی در نرم‌افزار انتخابات الكترونيك خبر داد.

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، نجات الله ابراهيميان سخنگوی شورای نگهبان از برگزاری نشست و ادامه مذاكره معاون اجرای و انتخابات اين شورا با معاون وزير كشور در خصوص رفع مشكلات فنی مربوط به برگزاری انتخابات الكترونيك در اسفند خبر داد.

وی در ادامه درباره نتايج اين مذاكرات گفت: در پی حصول اطلاعاتی درباره نرم افزار مورد استفاده در صندوق‌های جديد الكترونيك، كارشناسان ما اين اطلاعات را بررسی كردند و مشكلاتی را در آن يافتند.

وي افزود: البته ما شكل ظاهری صندوق های جديد الكترونيك را ديده و تأييد كرده بوديم اما شورای نگهبان سعی كرد از توانايی محققان و ظرفيت های علمی كشور در بخش فنی براي بررسی اين نرم افزار استفاده كند.

ابراهيميان گفت: نشست امروز، نشست هماهنگی و انتقال مشكلات نرم افزار الكترونيك انتخابات به وزارت كشور بود تا زمينه رفع اين مشكلات و برگزاری جلسات فني ديگر براي بررسی آن فراهم و مشخص شود آيا در فرصت مناسب و معقول قابل رفع هست يا خير.

سخنگوي شورای نگهبان افزود: بر اين اساس ما كار كارشناسی خود را انجام داديم و در مرحله تبادل نظر و اطلاعات هستيم و نشست امروز نيز به همين منظور برگزار شد.

وی گفت: بايد منتظر بمانيم و ببينيم مسئولان وزارت كشور در پی اين تبادل نظر و اطلاعات چه اقداماتی خواهند كرد.

ابراهيميان همچنين در پاسخ به پرسشی مبنی بر اينكه مهلت باقیمانده برای تعيين تكليف برگزاری انتخابات الكترونيك چه ميزان است؟ گفت: سعي می‌كنم در اين باره پيش‌بيني نكنم زيرا كاری فنی است و مشكلات آن به مسئولان وزارت كشور ارائه می شود.

وی افزود: بايد ببينيم آيا ظرفيت و توانايی های لازم وجود دارد كه وزارت كشور در مدت باقی مانده مشكلات را رفع كند تا وارد مراحل بعدی به ويژه مشكلات مربوط به اجرا و چگونگی اجرا در حوزه های مختلف انتخاباتی شويم.

ابراهيميان تأكيد كرد: مسئله اجرای انتخابات الكترونيك نيز مسئله مهمی است كه بعداً بايد بر آن تمركز يابيم در نتيجه ما منتظر خواهيم ماند ببينيم وزارت كشور چه اقداماتی انجام خواهد داد.

وی افزود: تبادل اطلاعات فنی ميان كارشناسان دو نهاد نظارتی و اجرايی كمك می كند كه زودتر به نتيجه روشن در اين زمينه برسيم.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به پرسش ديگري درباره مهلت باقی مانده تا مشخص شدن تكليف برگزاري انتخابات الكترونيك گفت: نمی توانم طبق جدول ارائه شده، تاريخی ارائه دهم زيرا از موعدها و مهلت ها گذشته ايم.

ابراهيميان افزود: اميدوارم در مهلت های پيش رو در رفع مشكلات به جای مناسبی برسيم وگرنه شايد نتوانيم آن طور كه پيش بينی شده است انتخابات اسفند را به سمت الكترونيكی شدن سوق دهيم.

وي در پاسخ به پرسش ديگری درباره فرصت لازم براي برگزاری انتخابات الكترونيك گفت: ابتدا مسئولان وزارت كشور بايد پاسخ دهند كه برای رفع مشكلاتی كه كارشناسان شورای نگهبان اعلام كرده اند چه خواهند كرد، آن موقع تاريخ دقيق تری اعلام خواهم كرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار