سرپرست اداره کل انتقال خون آذربایجان شرقی گفت: در سالجاری بیش از 65 هزار واحد خون اهدا شده که نسبت به سال گذشته سه درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز تبریز؛مثمر با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از 76 هزار نفر برای اهدای خون به پایگاه های انتقال خون در استان مراجعه کردند گفت: از این تعداد بیش از 65 هزار نفر خون دریافت شد.

وی ادامه داد: بیش از 18 هزار نفر از اهدا کنندگان را بانوان تشکیل می دهند که این آمار نسبت به سال گذشته 3.5 درصد کاهش یافته که نیازمند فرهنگ سازی برای ترویج این مساله در میان زنان هستیم.

دکتر مثمر با بیان اینکه فرهنگ اهدای خون در جامعه رواج یافته، اظهار کرد: آمار اهدا کنندگان مستمر استان از 30 هزار نفر در سال گذشته به 34 هزار نفر در سال جاری افزایش یافته است.

وی با اشاره به کاهش دما و رسیدن فصل سرما، گفت: معمولا در این فصل از سال با کاهش آمار اهدا کنندگان خون مواجه می شویم که خوشبختانه تا کنون ذخایر خونی استان در وضعیت مناسبی قرار دارد و کاهشی نداشته ایم.

سرپرست اداره کل انتقال خون آذربایجان شرقی گفت: هر فرد سالم می تواند در سال چهار بار با فاصله سه ماهه اقدام به اهدای خون کند.

وی با بیان اینکه چهار پایگاه خونگیری در استان فعال است، ادامه داد: دو پایگاه مسجد کبود و آخونی در تبریز و دو پایگاه نیز در شهرستان های مراغه و میانه آماده خونگیری از داوطلبان اهدای خون هستند.
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.