در مناظره مطرح شد؛

قنبری: فضای حاکم در دانشگاه‌ها بر دولت قبل در انحصار جریانی خاص بود/ موسوی: 16 آذر سمبل آرمان‌خواهی و استکبارستیزی است

نظام الدین موسوی و داریوش قنبری درباره 16 آذر و روز دانشجو با یکدیگر مناظره کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ مراسم گرامیداشت 16 آذر روز دانشجو عصر امروز(دوشنبه) با حضور داریوش قنبری فعال سیاسی اصلاح طلب و نظام الدین موسوی مدیر عامل خبرگزاری فارس در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد.

موسوی در این مناظره با اشاره به نقش محیط‌های دانشجویی در شکل‌گیری انقلاب مشروطه و همچنین پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی و همچنین انقلاب مشروطه علاوه بر حضور دانشجویان و نشریات، نقش اصناف و گروه‌های مردمی نیز بسیار پررنگ بود.

وی افزود: اولین صدای اعتراض مردم و دانشجویان نسبت به تحقیر مردم در 28 مرداد و همزمان با ورود نیکسون به ایران بود و منجر به برخورد خشن حکومت پهلوی شد.

موسوی در ادامه تصریح کرد: 16 آذر و جنبش دانشجویی، سمبل آرمان خواهی و استکبار ستیزی است لذا استکبارستیزی یکی از شاخصه‌های روز 16 آذر و حرکت‌های دانشجویی است.

مدیرعامل خبرگزاری فارس اضافه کرد: برخی افراد معتقدند که در جنبش‌های دانشجویی و حرکت‌هایی از این دست در اوایل انقلاب مبارزه با استکبار و شعار "مرگ بر آمریکا" نبوده درحالیکه این مسئله قطعا نادیده گرفتن بخش عمده‌ای از فعالیت‌های دانشجویی است چرا که در 16 آذر اعتراض به کودتای آمریکایی و اعتراض به ورود نیکسون به ایران بود که این مسئله نشان دهنده روحیه استکبار ستیزی در محیط‌های دانشجویی است.

وی با بیان اینکه ما همواره شاهد فراز و فرودهای زیادی در جامعه دانشجویی بودیم، اظهار داشت: آنچه مهم است این است که قشر دانشجو استکبار ستیز، استبداد ستیز و آزادی‌خواه بوده و هست.

مدیرعامل خبرگزاری فارس با بیان اینکه برخی افراد با لوث کردن مسئله آزادی می‌خواهند فضا را به سمت دیکتاتوری پیش ببرند، گفت: دیکتاتور کسی است که داشته های بومی کشورش را می‌فروشد، به اسم جنبش دانشجویی از صدای آمریکا سر در می‌آورد، می‌خواهد همه خفه شوند و فضای گفتگو را بر نمی‌تابد و یا به طرف مقابل برچسب می‌زند.

موسوی با تاکید بر اینکه عقبه واقعی جنبش دانشجویی در ایران شعار مرگ بر آمریکاست، افزود: جنبش دانشجویی قلابی کسانی بودند که می‌خواستند این جنبش را به یک جنبش آمریکایی تبدیل کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،‌ داریوش قنبری فعال سیاسی اصلاح‌طلب در مناظره‌ای با سیدنظام الدین موسوی مدیرعامل خبرگزاری فارس که عصر امروز(دوشنبه) در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به فضای خفقانی که کودتای 28 مرداد به وجود آورده بود، جنبش دانشجویی حرکتی اعتراضی به این اقدام انجام داد که به 16 آذر و روز دانشجو موسوم شد.

قنبری: فضای حاکم در دانشگاه‌ها بر دولت قبل در انحصار جریانی خاص بود/ موسوی: 16 آذر سمبل آرمان‌خواهی و استکبارستیزی است
وی افزود: انقلاب اسلامی و پیش از آن انقلاب مشروطه با تحرکات دانشجویان صورت گرفت که باعث به نتیجه رسیدن حرکت‌های مردمی شد.

قنبری با اشاره به فضای حاکم در دانشگاه‌ها در گذشته تصریح کرد: متاسفانه با ایجاد جریان یکسویه در دانشگاه که در دولت گذشته بوجود آمد، تنها یک تفکر حق اظهار نظر در محیط‌های دانشگاهی داشت و یک جریان خاص جریان حاکم بر دانشگاه‌ها بود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه در سیاست خارجی هیچ کشوری نه دوست دائم است و نه دشمن دائم و همه برای منافع خود تلاش می‌کنند، گفت: منافع ملی ما منافعی بود که باید برای دانشجویان اشتغال ایجاد می‌کرد اما با سیاست‌های احمدی‌نژاد ایجاد نشد.

وی با اشاره به فسادهای مالی در کشور اظهار داشت: بابک زنجانی در کدام دولت رشد کرد؟ بابک زنجانی کاسب تحریم بود البته کاسبان دیگری هم هستند و ناراحتند که الان دیگر قطعنامه علیه ما صادر نمی‌شود، در حالیکه دیگر دوران بابک زنجانی‌ها تمام شده است.

قنبری اظهار داشت: در دوران احمدی‌نژاد به خاطر سوءتدبیری که دولت داشت 6 قطعنامه علیه کشورمان صادر شد و ما تحت ماده 41 تحریم شدیم. غربیها گفته بودند که اگر تحریم و ماده 41 جواب نداد ماده 42 یعنی حمله  نظامی به ایران در دستور کار قرار می‌گیرد اما دولت روحانی ایران را از این مهلکه نجات داد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار